Annons

D800 startar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

Bandyadde

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon som varit med om följande problem som jag fått på min D800? Igår kväll plockade jag fram kameran men den gick inte igång så jag tog ut batteriet och laddade det i tron att det var urladdat men imorse när jag provade så gick fortfarande kameran inte igång. Nu har jag testat ett till batteri men kameran är död. Jag har provar båda batterierna i en Nikon1 och dom är laddade och fungerar utan problem. Jag användë kameran förra helgen utan problem och efter det har den legat orörlig på kontoret!

Hjälp!

Har nu googlat och hittat trolig orsak som tydligen är att DC/DC Converter & PD PCB inte fungerar och behöver bytas ut, jag har ingen aning om vad det innebär? Naturligtvis så gick garantin ut i mitten på oktober så det ska bli väldigt intressant att se hur Nikon hanterar detta då det definitivt inte handlar om något handhavande fel? Är det någon som har erfarenhet kring Nikons support, svarstider och välvilja?

Reklamera! Du kan väl omöjligen ha ägt kameran mer än tre år, med tanke på när den lanserades.
Eftersom garantitiden förlupit (mer än 6 månader antar jag) så är det förmodligen du som ska bevisa att felet var ursprungligt, men det borde inte vara jättesvårt med tanke på vad du beskriver...

Senast ändrad:
Du har inget pirat batterigrepp på kameran, dom kan ju orsaka sånna fel, sen hittar jag inte nåt vettigt på Google om det, jag sökte på Nikon D800 no power, och Nikon D800 not powering up.. vad sökte du på ? låter som kul läsning innan man skaffar sig en D800 kamera, har du möjligen en länk till sidan där dom pratar om att det är ett vanligt fel, och att det är fabriksfel ( inte handhavande ).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar