ANNONS
Annons

D80 V.S eos 30D bildmässigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

L0ranga

Aktiv medlem
Hej jag fotar just nu med en D50 men är rätt sugen på en ny kamera. Jag står i valet mellan eos 30D och D80.

Jag fotar mycket fiskebilder och då det rör sig rätt mkt så jag vill ha en kamera som kan ta bilder snabbt men framför allt fokusera snabbt.

Jag vill även kunna ta porträttbilder när fisken väl är landad, så jag undrar vilken kamera som ger bäst resultat bildtekniskt sett. D80 har ju 2Mpix mer men jag är ganska nöjad med dom 6 som D50 har. Hur är det annars med färger och hög ISO?

Sen om jag bara får besvära er lite till så undrar jag över ett bra objektiv till 30D framför allt. Skulle vilja ha ett objektiv som inte kostar skjortan, men som kan ta bra porträttbilder.

Tack på förhand

Marcus

Jag har testat båda de kamerorna och jag tycker att 30D är mycket bättre än D80 för att 30D är snabbare och är bäst ( enligt mig ) på iso grejen och D80 låter mysko när man tar bilden.
Så jag tycker att du ska ta 30D.

august brandels skrev:
Jag har testat båda de kamerorna och jag tycker att 30D är mycket bättre än D80 för att 30D är snabbare och är bäst ( enligt mig ) på iso grejen och D80 låter mysko när man tar bilden.
Så jag tycker att du ska ta 30D.

Okej jag tackar för ditt snabba svar August. Det blev en D200 ida och den låter/känns fin.

MvH

Marcus

Jeppe skrev:
Ja, speciellt ISO-grejen

Marcus, vad ska du ha för fint objektiv, nu när du köpt en så fin kamera?

Ja just nu så har jag bara kitobjektivet (18-70), och kameran förtjänar ju verkligen bättre.
Så ska in imorron införskaffa mej ett fast 50mm 1,8. Sen blir det ett fast macro från tamron (90mm 2,8 Di) och senare när ekonomin tillåter så vill jag köpa ett som jag kan fota rovfågel med. Men jag vet inte vilket ännu. Något tips kanske?

MvH

Marcus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar