Annons

D80 + 18-70 för 11 179kr

Produkter
(logga in för att koppla)

anni3

Medlem
Har blivit erbjuden att köpa en D80 med 18-70 (ny i butik) för 11 179kr. Är det ett bra erbjudande eller finns det bättre någon annastans?
 
Det låter som ett mycket bra pris för att vara i butik. På nätet hamnar man på ca 11 500 kr för samma paket. Det är ju helt klart en fördel att handla lokalt i butik.
 
Finns det någon som vet om den finns i lager fortfarande? Någon som typ vart där i butiken på senaste tiden?

Bor i Västerås och det känns långt att åka för att få vända hem igen utan kamera...

Mv. Conny
 
Har varit där och handlat ett par gånger. Dem har ett sjukt stort lager. Volymerna är enorma när dem tar in produkter. De har tiotalspallar av varje tvmodell exempelvis.

D80 är ingen produkt som går så löpande, så de bör finnas i lage.r Ring dem annars och fråga?

Hur som hellst är det en väldigt bra butik och har alltid köpt nått när jag bara gått in för att titta *flin*
 
Ok, ska försöka med det... Även om jag fick uppfattningen av deras hemsida att de helst inte vill svara alls på frågor om varor finns i lager eller inte.

Skam den som ger sig...
 
Jag får den till inköpspriset på Expert där jag jobbar... men jag tänkte att den kanske fanns ä-n-n-u billigare nånstans.. Jag bor inte i närheten av något Media Markt, så det e nog inte lönt o tänka på...
 
anni3 skrev:
Jag får den till inköpspriset på Expert där jag jobbar... men jag tänkte att den kanske fanns ä-n-n-u billigare nånstans.. Jag bor inte i närheten av något Media Markt, så det e nog inte lönt o tänka på...

Intressant! Dels att inköpspriset ligger så pass högt för en fotobutik och dels att personalrabatten ligger så högt som ner till inköpspris. Hoppas du är medveten om att ifall personalrabatten överstiger sedvanlig personalrabatt samt är högre än den rabatt en vanlig kund skulle kunna få, så är den skattepliktig.
 
Yes, man tjänar mindre på en affär än vad man kan tro. När man exempelvis säljer en platt-tv för 20 000 får man kanske runt 1500 till godo, ungefär..

Det finns nog inte många affärer som inte låter sina anställda köpa varor till inköpspriset, sen litar jag på att chefen vet resten av reglerna ;)
 
såg d80 m 18-70 där (Media Market)igår, nästan säker...
nej de är inte så "kundvänliga" (dålig hemsida bla) och inte i tyskland heller verkar det, fast de verkar lite stressade, de svarar dock ganska bra på frågor när man är där, även om jag inte gillar svaren ;) , men va fan, ibland är de ju billiga

försök ringa fotoavdelningen, tror han heter bobo el nåt

ps. jag har inte sett den billigare nån annan stans
 
Re: 8999 kr

unol skrev:
Hos MediaMarkt går det att hitta för 8999 kr
enligt reklamen.

http://www.mediamarkt.se/

Tycks bara gälla i Stockholm till 1:a november.

Det där är billigare än att beställa från tyskland till och med, rätt så mycket billigare! tex från pixxass.de kostar samma paket 1111€ eller 10221kr. Nästan så att jag funderar på att åka ner till stockholm i morgon och köpa en... Och jag bor i Umeå! :)

Edit: Doh! Jag började peppa innan jag sekunden senare läste att den redan var slut.
 
Tror inte dom hade så många på lager för det priset. Var nog ett s.k. lockpris o när du kommer dit blir du visad ett annat paket "mycket bättre, men bara liiite dyrare..".

Jobbade på ett liknade varuhuslager en sommar o det var systemet. Ibland fanns det bara 1 vara på lagret för det låga priset... Dom hade inte ens en telefonserive man kunde ringa o kolla om den var slut just för att man skulle vara tvungen att åka till varuhuset o bli pålurad nått annat med lite bättre marginal.
Men är man snabb så kan man göra fynd, men det är svårt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.