Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7D minolta

Produkter
(logga in för att koppla)
Tveksamt att du kan hitta en ny i butik, men därmed inte sagt att det är omöjligt. Jag såg faktiskt ett exemplar på Expert i juni men den är numera såld. Men kolla runt för säkerhets skull, det kan ligga någon och "damma" i någon obskyr butik ;0)

mvh/Ove

Dyr glugg

Ehh, såg en fast Minolta glugg på den sidan - 35mm 1.7 för sisådär 9.000 begagnad. Vad fasen är det för superobjektiv? Felskrivet eller vad?

Någon AF 35/1.7 har inte funnits, så det är förmodligen 35/1.4 som menas. Med tanke på att den senaste varianten av denna glugg kostar 1399 dollar (Sony rekommenderat pris, kommer i oktober) så är inte det något fantasipris, även om det är rätt högt (jag betalade betydligt mindre för min).

35/1.4 är en riktigt bra glugg, men förmodligen inte prisvärd jämfört med 35/2.0 som också skall vara riktigt bra.

/Andreas

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar