Annons

D7D -> A700. Lönt uppgradera?

Produkter
(logga in för att koppla)

hbengtsson

Aktiv medlem
Kan misstänka att detta behandlats tidigare men hittar inget inlägg...

Ni som uppgraderat från D7D till A700 - var det värt det? Vad har ni upplevt som stora förbättringar? Kanske även försämringar??

Jag är otroligt fäst vid min 7D men vill förstås ha högre upplösning och SNABBARE mer precis autofokus. Inbillar mig att A700 är rätt för mig...vad tycker ni som uppgraderat?

M v h
Henrik

det är väl just snabbare och högre upplösning a700 har, plus att den har bättre brusegenskaper och ska vara snabbare att arbeta med. sen är det säkert mycket fler saker jag glömmer.

Jag kan bara säga att du inte kommer att ångra dig. Jag våga nästan påstå att A700 är bättre på det mesta.

Jag bytte från D7D till A700 för c:a 6 månader sedan och ångrar mig inte en sekund.

Det är mycket som är förbättrat och modernare, men de saker jag upplever tydligast är;
-Snabbare slutare. Inga mer motiv med "lazy eyes"!
-Mycket snabbare AF, ja hela kameran är snabbare.
-Displayen är större, skarpare och mer ljusstark. Nu kan du verkligen se om bilden blev i fokus eller ej.
-Mycket lägre brus vid medel och höga ISO.

Det finns egentligen bara en sak jag saknar från 7D och det är ergonomin med dedikerade knappar för nästan alla funktioner (t.ex. AF-område, blixkompensation och bildmatning.) Sony har försökt lösa det genom att du kan navigera funktionerna i displayen m.h.a. joysticken. Det funkar bra, bättre än de flesta, men inte lika bra som 7D.

Det bästa av allt är dock att Minoltaarvet förs vidare. Tack för det!

/Christer

Såld

Jag är såld! Nu gäller det bara att motivera ett köp lagom innan semesterkassan öronmärks!

Någon som har erfarenhet av hur kameran och Sonyblixtarna lirar ihop? Inga exponeringsproblem eller så?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar