Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70s vs 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

jerja

Medlem
Har tänkt att köpa en systemkamera,
men har svårt att bestämma mig. Funderar mellan nikon D70s och canon 350D.. Vad ska jag välja ? Ska jag köpa bara ett hus och satsa på beg objektiv eller medföljande kit? Vad ska jag då satsa på för objektiv???
 
När det gäller D70 och 350D så gå in i en affär och känn på dom olika, andra skillnader är inte så stora. Är det din första D-SLR så köp kitet med 18-55, det kommer nog att upplevas som ganska bra om du inte haft någon systemkamera innan. Altsom ditt fotointresse ökar vill du nog ha bättre gluggar och kanske en blixt.

Lycka till med fotandet, mvh Albin.
 
om du har små händer då passar 350D bra annars D70 som känns bättre i handen på en vuxen.
Kitgluggen med 350D är dålig vet inte hur den är i D70.
 
jerja skrev:
Har tänkt att köpa en systemkamera,
men har svårt att bestämma mig. Funderar mellan nikon D70s och canon 350D.. Vad ska jag välja ? Ska jag köpa bara ett hus och satsa på beg objektiv eller medföljande kit? Vad ska jag då satsa på för objektiv???

Hej Lars! Du har massor av redan skrivna trådar om det här i det så kallade vs-forumet. Använd sök-knappen uppe i menyn och skriv in till exempel "D70 vs 350D". Då får du fram bland annat den här:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=62386&highlight=D70+vs+350D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.