Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70s och Nikon 17-55 vs D200 och Sigma 18-50

Produkter
(logga in för att koppla)
Har inte någon erfarenhet av någon av dessa kombinationer. Och du har väl tänkt på att inget av dina alternativ är damm och fuktsäkra.

Vad jag läst mig till så verkar Nikkor 17-55 inte riktigt vara värt sitt höga pris, det är dock tätat mot damm och fukt, vilket även D200 är. Sigma 18-50 är inte tätat, men ett välbyggt och skarpt objektiv. Själv skulle jag valt D200 och Sigmat. Men där är jag jävig;-) Spana runt i andra trådar och på nätet.

Jo det finns massa trådar om det. Jag ville ha en bekräftelse på att jag valde rätt saker.

Det blev i alla fall D200 och Sigmat. Så får det bli bättre objektiv senare. Ett makro eller tele skulle jag vilja ha så småningom.
De hade bara 4Gb minneskort vilket jag tyckte blev för dyrt just nu. Känns lite surt med en kamera som jag inte kan använda för tillfället.

ansvge skrev:
Jo det finns massa trådar om det. Jag ville ha en bekräftelse på att jag valde rätt saker.

Det blev i alla fall D200 och Sigmat. Så får det bli bättre objektiv senare. Ett makro eller tele skulle jag vilja ha så småningom.
De hade bara 4Gb minneskort vilket jag tyckte blev för dyrt just nu. Känns lite surt med en kamera som jag inte kan använda för tillfället.
Jag tror du gjorde ett bra val. D200 är i det mesta en bättre kamera än D70s. Det bästa vore naturligtvis om du haft råd med 17-55:an också, men Sigman är enligt de flesta en mycket kompetent glugg. Själv har jag en D200 med 17-55 2,8. Ett mycket bra kit som uppfyller de flesta behoven för normalfotografering. Vad gäller minneskort så skaffade jag mig ett 2 gb extrem III, tycker det räcker gott och väl för mig.

Jag har beställt ett från Datorbutiken, ett 2Gb ultra II. Hoppas att Sigmat och minneskortet räcker en stund i alla fall.

Hoppas kortet kommer före helgen annars blir galen. Sitta å titta på kameran känns inte så himla kul just nu.

Välj D200 och Sigmat. Sigmat är väldigt bra och D200 är väldigt mycket bättre än D70n. Jag kör själv D200 & 17-55 vilket är underbart. Det är härligt när det börjar regna lite och man slipper vara livrädd för att allt ska gå sönder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar