viktormansson
Ny medlem
Ber om ursäkt om detta diskuterats tidigare då jag är extremt dålig på att söka i forum..
jag står i valet och kvalet mellan d7000 och canon 5d mark ii
Så som jag ser det:
d7000
+billigare
+Brus egenskaper
+/- (?) APS-C
+ Har ett Nikon objektiv kvar
- dyra objektiv (kraschade alla mina förutom ett)
-Färre pixlar än 5d
-något mindre gediget byggt
5d
+21MP
+/- kraschade alla mina nikon objektiv utom ett (mycket oturligt) så behöver ändå köpa nya och Canon verkar ha riktigt prisvärda högpresterande objektiv
+ Goda brusegenskaper
-/+ (?) FF
+Rejält hus
- dyrt
- går miste om ett objektiv
Det viktigaste för mig igentligen är upplösning samt ljusegenskaper då jag ofta fotar i riktigt kassa ljusförhållanden där snabb slutartid oftast krävs (minimalt brus med andra ord)
FF har juh rykte om sig att ha bäst brusegenskap iom större pixlar men med 21miljoner blir det rätt inklämda?, however D7000 som är aps-c anses ha extremt bra egenskaper på området vad jag hört.
Skulle ni säga att kamerorna är likvärdiga (förutom 5mp till (16mp är juh ändå en hel del)) och jag kan spara slantarna på bra objektiv (inte rikaste människan på jorden) eller klår Canon Nikonen med hästlängder?
Och hur mycket skillnad gör FF mot APC-S nu för tiden?
Kan verkligen itne bestämma mig... HELP ME!!!!
Försök vara objektiva (så helst inga religiösa Nikon eller Canon fanatiker)
jag står i valet och kvalet mellan d7000 och canon 5d mark ii
Så som jag ser det:
d7000
+billigare
+Brus egenskaper
+/- (?) APS-C
+ Har ett Nikon objektiv kvar
- dyra objektiv (kraschade alla mina förutom ett)
-Färre pixlar än 5d
-något mindre gediget byggt
5d
+21MP
+/- kraschade alla mina nikon objektiv utom ett (mycket oturligt) så behöver ändå köpa nya och Canon verkar ha riktigt prisvärda högpresterande objektiv
+ Goda brusegenskaper
-/+ (?) FF
+Rejält hus
- dyrt
- går miste om ett objektiv
Det viktigaste för mig igentligen är upplösning samt ljusegenskaper då jag ofta fotar i riktigt kassa ljusförhållanden där snabb slutartid oftast krävs (minimalt brus med andra ord)
FF har juh rykte om sig att ha bäst brusegenskap iom större pixlar men med 21miljoner blir det rätt inklämda?, however D7000 som är aps-c anses ha extremt bra egenskaper på området vad jag hört.
Skulle ni säga att kamerorna är likvärdiga (förutom 5mp till (16mp är juh ändå en hel del)) och jag kan spara slantarna på bra objektiv (inte rikaste människan på jorden) eller klår Canon Nikonen med hästlängder?
Och hur mycket skillnad gör FF mot APC-S nu för tiden?
Kan verkligen itne bestämma mig... HELP ME!!!!
Försök vara objektiva (så helst inga religiösa Nikon eller Canon fanatiker)
Senast ändrad: