ANNONS
Annons

D7000 eller vänta på d7200

Produkter
(logga in för att koppla)

da_flower

Aktiv medlem
Hej

Börjar bli i behov av att uppgradera min d80 till något nyare. Så frågan är, skall man köpa d7000. Den är ju trots allt från 2010. Eller skall jag vänta på nästa modell.

Hur resonerar ni ?

/johan
 
Ingen vet om D7200 (eller vad den kan heta) kommer i år … eller när den kommer.
Är du osäker - köp en begagnad D7000. Då förlorar du inte så mycket om du vill sälja den när D7200(?) kommer.
 
"Den som väntar med att ta steget blir stående på ett ben resten av livet"
Österländskt ordspråk citerat ur minnet.

Vilken strategi Nikon väljer för att släppa ut nya modeller av sina kameror är också höljt i ett österländskt dunkel. Det enda vi med säkerhet vet att trycksvärtan i nyhetsartiklarna om en ny modell hinner knappt torka förrän spekulationerna om en uppföljare börjar cirkulera på internet.

För övrigt tycker jag att du tar bra bilder med din D80.
 
Eftersom efterföljaren inte ens är påtänkt än, det finns ju knappt några konkreta rykten om den ens, kommer den inte att finnas att köpa förrän allra tidigast till jul skulle jag tro.

Satsa på en D7000 och sälj den när efterföljaren kommer, om du ens tycker att du behöver byta upp dig då!
 
går du till en D7000 kommer du inte bli besviken..det är GRYMT stort skillnad i kvalitet på bilderna mellan dom kamerorna o kvaliten i kamerahuset desutom, dag o natt. den vart ute ett tag gör inte kameran sämre när det är det bästa dx kamera du kan köpa idag så gott som
 
Jag har precis bytt ner mig från D700 till D7000. Funderade också på om jag skulle vänta på uppföljaren, men när jag såg att JapanPhoto säljer D7000-hus för 8499 kr inkl frakt så slutade jag tveka. Om ryktena om en D7200 redan hade varit igång på allvar sen en tid tillbaka så hade jag kanske väntat på den.
 
Hej

Börjar bli i behov av att uppgradera min d80 till något nyare. Så frågan är, skall man köpa d7000. Den är ju trots allt från 2010. Eller skall jag vänta på nästa modell.

Hur resonerar ni ?

/johan

D7000 är en mkt kompetent kamera. Vänta inte. D800 tex är fortfarande inte till salu, utanför förbeställingarna. Trots release i mars.

Du har inte funderat på en D700? Det kommer en kampanj på denna om några dagar.
 
D7000 är en mkt kompetent kamera. Vänta inte. D800 tex är fortfarande inte till salu, utanför förbeställingarna. Trots release i mars.

Du har inte funderat på en D700? Det kommer en kampanj på denna om några dagar.

Jo kanske, vad går en sådan loss på då ?
Vad är skillnaderna
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.