Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7000 blinkar error efter byte av batteri?

Produkter
(logga in för att koppla)

78D40

Aktiv medlem
Kameran är ny. Sista bilden jag tog så råkade batteriet ta slut. Har två batterier så jag bytte men sedan när jag startade kameran stod det error!? Något fel på kameran? Efter några försök så började det helt plötsligt gå att fota igen, skumt.

Snabbkollade lite på nätet och det verkar inte lovande :'(
 
Senast ändrad:
Kanske något som berodde på att kameran stängdes av pga dåligt batteri. Om den nu fungerar med båda batterierna så är det nog ingen fara
 
Läste på nätet att det verkar vara ett vanligt och allvarligt fel tyvärr men man kanske har tur att det är en engångsföreteelse!
 
Om batteriet tar slut när slutaren är öppen får kameran fel. (Antingen med Live view eller om man fotar med lång slutartid.) Den hoppar dock igång igen om man trycker ner avtryckaren.

Kan det ha varit det som hände? I så fall kan du lugnt köra vidare och fundera på motiven istället ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.