idajosefina
Medlem
Hej! Nu kommer en besvärlig fråga. Jag ska köpa ny kamera (har tidigare haft en canon 1000D). Jag började att kika på en canon 600D då det kändes naturligt att bara "hoppa upp" ett steg inom samma märke. Samtidigt började jag kika på Sonys varianter, vilka jag inte stött på tidigare. Jag har nog pratat med alldeles för många och fått massor av olika råd. Det första rådet jag fick var att köra på en a55, eftersom den var ny och "rolig" att fotografera med, 10bilder/s, gpsfunktion och en bra live-view. På något sätt klickade det inte riktigt tror jag, och jag kikade vidare, nu på canon 600d och nikon d5100, vilka verkar vara ungefär likvärdiga. Jag besökte flera fotoaffärer vilka sa till mig att det knappt var lönt att hoppa upp från en 1000d till någon av de modellerna, att jag istället skulle titta på d7000 eller 60d. Personalen i fotoaffären och fotografer i min bekantskapskrets höll med om detta och vidhöll att sony inte var ett alternativ. Jag har inga preferenser gällande märke, utan jag söker det bästa i prisklassen! Jag fotograferar mycket och gärna. Porträtt och Macro är favoriterna för tillfället. Så min egentliga fråga är om någon har någon erfarenhet att dela med sig av? Märke på kameran spelar som sagt ingen roll, men jag har bestämt mig för att köpa nytt och inte begagnat. Tacksam för svar om någon kunde utläsa något av all denna text
Josefina
Josefina