Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 Svårigheter att formatera

Produkter
(logga in för att koppla)

HRL

Aktiv medlem
Är nöjd med min D70, dock problem att formatera
via knapparna på kameran (går bra i menyn). Efter
två försök att reparera gav Nikon upp Upplands
Väsby upp och gav mig ett nytt kamerahus. Bra!
Bara ett problem, det är samma strul med det nya... Har någon gjort liknande erfarenheter.
Jag använder Sandisk Ultra II 256 Mb, två identiska kort.

Hur menar du? Det går att formatera via menyn, men inte via knapparna...??

Jag vet ju inte allt om kameran..(jag har en själv) men finns det fler sätt att formatera än via menyn?

Det finns fler sätt. Man kan formatera minneskortet genom att hålla nere de två knappar som har röd markering (har inte kameran här just nu) och slå på kameran och fortsätta hålla inne knapparna. Efter ett tag står det format? i lcd-displayn och då trycker man på de två knapparna igen.

Fredrik Ivarsson skrev:
Det finns fler sätt. Man kan formatera minneskortet genom att hålla nere de två knappar som har röd markering (har inte kameran här just nu) och slå på kameran och fortsätta hålla inne knapparna. Efter ett tag står det format? i lcd-displayn och då trycker man på de två knapparna igen.

Jahaja...det var som fanken!...det låter som ett jobbigare förfarande än att gå via menyn...om det nu inte funkar....är det lika med katastrofa??

Helgesson skrev:
jag tror vi har ett problem av katastrofala mått här...hur gör vi nu?????

Jo du, det här är tunga livsavgörande frågor :)
Nä, grejen är väl bara att... om man köper ett
kamerahus för 10.000 så är det väl rimligt att
grejorna ska funka. Men visst, det går utmärkt
att formatera i menyn oxå, kanske går det t.o.m.
snabbare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar