Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

d70+sigma blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

DanneHQM

Ny medlem
undrar om nån har erfarenheter av att köra trådlöst med en d70 och sigma blixten ef-500 dg super.

har kommit så pass långt att blixten avfyrar blixten och att d70n endast tänder slavblixten.

problemet är att jag inte kan ställa hur mkt/lite blixtljus som skall komma från kameran, nån som har provat och kan berätta utförligt hur man går till väga?

resultatet blir att alla korten blir väldigt mörka
 
På D50'n håller du blixt knappen inne och reglerar blixt styrkan med ratten +1 till -3 Tror att du måste stänga av TTL för att din sigma skall fungera som slav?
 
DanneHQM skrev:
fick reda på att man inte kan styra sigman direkt från kameran, så som man kan göra med en nikon sb-800

Kommer inte ihåg annat än att det var ett välda stök och bök för mig innan jag fick det att fungera som jag ville när jag hade Sigma-blixten.
Men visst fungerar den att tända från kameran!
Och ja, det går att få med både det inbyggda blixtljuset samtidigt som Sigman slavar, alt. bara ljuset från Sigman som tänds av den inbyggda kamerablixten...

Men, vill du göra det enkelt för dig!?
Byt till en Nikon-blixt :)

Mvh
André
 
D.A.Ö skrev:
Kommer inte ihåg annat än att det var ett välda stök och bök för mig innan jag fick det att fungera som jag ville när jag hade Sigma-blixten.
Men visst fungerar den att tända från kameran!
Och ja, det går att få med både det inbyggda blixtljuset samtidigt som Sigman slavar, alt. bara ljuset från Sigman som tänds av den inbyggda kamerablixten...

Men, vill du göra det enkelt för dig!?
Byt till en Nikon-blixt :)

Mvh
André

hehe tack för svaret - jo jag ska införskaffa 2st sb-800:eek:r :) + paraplyer osv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.