ANNONS
Annons

D70 med SB-600 eller SB-800 blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har haft min D70 i tre månader....4000 bilder störtnöjd!

Bra kamera skall ha bra blixt!
Bra kamera skall ha bra objektiv...osv.

Kompromissa inte...du ångrar dig i slutänden...
 
jag har inte lusläst alla inlägg men för att göra klart om blixten kan "snurra" och inte bara röras i höjdled så är svaret ja, den kan alltså göra detta. Jag testade en sb600 i skolan idag på min d70. Ska nog ta och beställa en sb600 snart! Kostar bara ca 1500 kr på internet ju, om man beställer ifrån USA iofs men det spelar ju ingen roll.

// Jacob
 
Tänk på att med SB-800 ingår det en del tillbehör, medan SB-600 är "tom". Till 800 ingår en bouncer (ett måste) och diverse färgfilter. En lös bouncer till 600 kostar några hundra, så prisskillnaden blir inte så stor.

//Lasse
 
Det är en grej som reagerar på ljus o tänder blixten samtidigt som en annan blixt.... så att du kan ha 2 blixtar osm slår samtidigt typ....
 
År det någon mer än jag som stör sig lite på att Sb-600 bara går att vrida 270 grader i sidled (går inte att rikta bakåt/höger) eller är jag för petig?
 
Rodney skrev:
Det är en grej som reagerar på ljus o tänder blixten samtidigt som en annan blixt.... så att du kan ha 2 blixtar osm slår samtidigt typ....

Ok, då fattar jag. Trodde det var en fotocell som man skruvar på blixten som klickar av när den känner av ljus från kamerans egen blixt.
 
Boots skrev:
År det någon mer än jag som stör sig lite på att Sb-600 bara går att vrida 270 grader i sidled (går inte att rikta bakåt/höger) eller är jag för petig?
Nej, det är inte bara du. Jag använder en SB-600 på jobbet och den är lite bökig i den aspekten.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.