Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
D70 med SB-600 eller SB-800 blixt?
- Trådstartare Hasse_H
- Start datum
FillilutteN
Aktiv medlem
jag har inte lusläst alla inlägg men för att göra klart om blixten kan "snurra" och inte bara röras i höjdled så är svaret ja, den kan alltså göra detta. Jag testade en sb600 i skolan idag på min d70. Ska nog ta och beställa en sb600 snart! Kostar bara ca 1500 kr på internet ju, om man beställer ifrån USA iofs men det spelar ju ingen roll.
// Jacob
// Jacob
realeye
Aktiv medlem
Micke skrev:
Jag kör blixten på "full" och ställer in kameran manuellt.
En enkel slavsensor kostar från 200:-
Ursäkta en dum fråga... men hur funkar en slavcensor och varför har man en sån? :/
realeye
Aktiv medlem
Micke skrev:
Jag kör blixten på "full" och ställer in kameran manuellt.
En enkel slavsensor kostar från 200:-
Ursäkta en dum fråga... men hur funkar en slavcensor och varför har man en sån? :/
realeye
Aktiv medlem
Rodney skrev:
Det är en grej som reagerar på ljus o tänder blixten samtidigt som en annan blixt.... så att du kan ha 2 blixtar osm slår samtidigt typ....
Ok, då fattar jag. Trodde det var en fotocell som man skruvar på blixten som klickar av när den känner av ljus från kamerans egen blixt.
Nej, det är inte bara du. Jag använder en SB-600 på jobbet och den är lite bökig i den aspekten.Boots skrev:
År det någon mer än jag som stör sig lite på att Sb-600 bara går att vrida 270 grader i sidled (går inte att rikta bakåt/höger) eller är jag för petig?