Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 med Metz 44 AF-4 TTL?

Produkter
(logga in för att koppla)

highutta

Medlem
Har en Metz 44 AF-4, som skulle fungera med TTL läge. Manuellt är det inga problem, men när jag ställer in blixten på TTL går det inte att fotografera. Kameran är då inställd på blixtläge TTL.

Någon som har något tips eller kan det vara produktfel?

highutta skrev:
Har en Metz 44 AF-4, som skulle fungera med TTL läge. Manuellt är det inga problem, men när jag ställer in blixten på TTL går det inte att fotografera. Kameran är då inställd på blixtläge TTL.

Någon som har något tips eller kan det vara produktfel?

Enligt specarna krävs i-TTL för att det ska fungera med D70, mig veterligen så är det bara Nikons SB-600 och SB-800 som fixar det.

blixt

Jag trodde det först oxå, men cyberphoto säger att denna ska funka, får väl jaga dem om det!
Alla blixtar funkar ju manuellt till D70:n så jag förstår inte varför de skulle lista just denna som tillbehör.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar