Annons

D70 kit slut, ska jag köpa enbart hus...

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan67

Aktiv medlem
Jag börjar sakna min D70, beställde ett kit från Scandinavian photo för 2 månader sen. I dag gav de dock beskedet att jag kanske inte kan få den förrän efter sommaren. De hade 140 i kö på kitet och 35 på huset. Nu pratar jag bara om SP i Mölndal! Nikon verkar onekligen fått in en femetta...Frågan är dock om det är värt att vänta, jag kan köpa ett hus (har ett på gång för 9995) och anv min bef. optik; 18-35, 28-105 och 70-300. Jag skulle alltså täcka in det mesta men skulle behöva byta glugg oftare.....Den säljaren hade dock bara två kvar så jag behöver nog bestämma mig snarast. Någon som har sett ett 18-70 optik i affärerna utan hus..., eller finns det ett bra alternativ till 18-70 som normalzoom. Sigma har en 18-125 som är på gång vet jag men den finns inte tillgänglig nu.

Johan
 
Nu hjälper det här kanske inte dig, men jag gick in i min lilla fotoaffär här i Jönköping för 3 veckor sen och frågade om han kunde ta hem d70-kittet. Han ringde då runt och hittade en affär i Göteborg som inte såg några problem att skicka vidare den till Jönköping (fujicenter tror jag det är).

För den skulle jag bara betala 12400 och inget extra för portot. Affären här i Jönköping kan inte ta högre pris än scandinavianphoto då alla åker dit istället.

Mitt råd är att spring runt i alla fotoaffärer och fråga om de ha ett kit att sälja eller kan de ta hem från någon annan affär. Det kan ju vara värt att betala en liten slant extra eller "lova" att du går till det stället sen för att framkalla dina digitala bilder.

/ Marcus - som visserligen köpte en 300d sen :)
 
Personligen skulle jag inte tveka en sekund på att köpa huset..om du vill ha 18-70 kan du ju köpa den senare...vad är problemet egentligen?
 
Köp Huset nu!
Komplettera med optiken senare. Du kanske rent av hellre vill köpa någon av 12-24 varianterna istf 18-70.
 
Köp huset säger jag också. Du har ju redan optik som täcker in området, och saknar du optiken kan du ju köpa den senare.
 
Finns 18-70 optiken att köpa separat? Tyckte mig läsa någonstans att den endast medföljer huset... ?

//Malin
 
Johan67 skrev:
Jag börjar sakna min D70, beställde ett kit från Scandinavian photo för 2 månader sen. I dag gav de dock beskedet att jag kanske inte kan få den förrän efter sommaren. De hade 140 i kö på kitet och 35 på huset. Nu pratar jag bara om SP i Mölndal! Nikon verkar onekligen fått in en femetta...Frågan är dock om det är värt att vänta, jag kan köpa ett hus (har ett på gång för 9995) och anv min bef. optik; 18-35, 28-105 och 70-300. Jag skulle alltså täcka in det mesta men skulle behöva byta glugg oftare.....Den säljaren hade dock bara två kvar så jag behöver nog bestämma mig snarast. Någon som har sett ett 18-70 optik i affärerna utan hus..., eller finns det ett bra alternativ till 18-70 som normalzoom. Sigma har en 18-125 som är på gång vet jag men den finns inte tillgänglig nu.

Johan

Hmm..Nu blir jag orolig.
Jag beställde ett kit i början av maj och ligger typ på plats 60 säger dom. Varför skulle du inte få din förän efter sommaren? Ska dom få så några kameror innan sommaren?
 
Konstigt med dessa väntetider...
Kolla i Göteborg på www.fotobutiken.nu. Dom har bra kontaketer med Nikon och ger exakt besked på leverans. De hade D70-kit hemma när jag köpte min 17-55/2,8 optik där för två veckor sedan.
Kolla också på Expertbutikerna, men dom säljer enbart hus eller hus med Sigma-zoomar.

Du har ju massor med bra optik, i dina kläder skulle jag bara köpa huset. Ta sedan en massa bilder, fundera om du kanske behöver en annan optik. Jag tycker ju att en 50mm sitter suveränt fint på en D70. Det blir en fin och ljusstark 75:a som du bl a kan ta fina porträtt med.
 
Re: Re: D70 kit slut, ska jag köpa enbart hus...

Daniel.l skrev:
Hmm..Nu blir jag orolig.
Jag beställde ett kit i början av maj och ligger typ på plats 60 säger dom. Varför skulle du inte få din förän efter sommaren? Ska dom få så några kameror innan sommaren?

Förra leveransen innehöll 8 kameror.....
 
Re: Re: Re: D70 kit slut, ska jag köpa enbart hus...

Johan67 skrev:
Förra leveransen innehöll 8 kameror.....

Kul...:-(

Jag förstår att efterfrågan är enorm i världen. Men det borde Nikon förutsett, lite gnällig blir jag känner jag.
 
Re: Re: Re: Re: D70 kit slut, ska jag köpa enbart hus...

Daniel.l skrev:
Kul...:-(

Jag förstår att efterfrågan är enorm i världen. Men det borde Nikon förutsett, lite gnällig blir jag känner jag.

Har man väl full rätt att bli, jag betällde precis ett hus från Dustin men jag är rädd fär att det var det sista....www.fotobutiken.nu i Göteborg verkar dock ha kit för 13,495 enligt hemsidan varje fall.

Tack alla för råd!

Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.