Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 godsaker från ebay

Produkter
(logga in för att koppla)

magnusjoh

Aktiv medlem
Lugna dagar hinner man surfa runt lite extra. Hitta på e-bay en hel del roliga tillbehör till D70. Blandannat finns displayskydd för 80 spänn (samma som kostar över 200 här och som aldrig finns på lager), piratbatterier för några tior, ögonmussla för 200 kr och anordningar för att montera ett handskydd i stativfästet. Allt nytt och från utländska företag.

Har någon köpt något av dessa via e-bay och kan delge sina erfarenheter hur det fungerade med leveranser och om tillbehören höll någon kvalite?
 
Ifall det är flera som tänkte beställa kan vi göra en sambeställning? Isf hojta till här.

(vill inte vara ohövligt på något vis)
Men jag tänkte på 08-orna, det borde lixom bli enklare om utdelningen av grejerna isf sker i sthlm, om det nu skulle vara fler som vill beställa därifrån, samma saker... :?


Mvh Mats
 
Vad heter ögonmussla på engelska? :)

*EDIT*
Eyecup tydligen :)
 
Senast ändrad:
Jag var sugen att testa så jag skickade efter ett displayskydd då jag tappat mitt tidigare. För under 10 dollar plus 6 dollar i frakt kom ett nytt från Hongkong på under 1 vecka.

Det nya är av styvare plast än det som medföljde. Det sitter också bättre mot kameran och framför allt fastare. Och att man ser bättre igenom skadar ju inte heller.

För under 150 svenska kronor totalt fick jag ett mycket bättre skydd än originalet.

Tack för det ebay!

Ps. Nu skall jag testa att beställa en Eyecup för kring 200 kr plus frakt när jag ändå är igång.
 
Vad är det för en ögonmussla du beställt? Vad är det för beteckning på den?

Jag är lite nyfiken eftersom jag tycker att ögonmusslan på D70 (DK-16) är kass.

I och för sig har jag beställt en reservmussla (DK-16) av Scandinavain Photo. 39 kr kostar den så jag hoppas att det inte är den du ska köpa för 200 kr.
 
Fångrem

Hej !
Är det någon som har ett tips på hur man kan fixa en "fångrem" till displayskyddet.
En tunn fiskelina , men var fäster man den på kameran ??
 
Har funderat på detta men kan tänka mig att den kommer att vara i vägen.
Skall testa......
Har du provat ?
 
Jag kan bekräfta att jag fick min från USA (en lite dyrare variant för ca 200 kr) på ca 1 vecka. Passade perfekt och verka sitta kvar dessutom. Rekommenderar alla att titta på något slags alternativ till den som medföljer D70.
 
Svante:

Från den sista Ebay-länken:

"Die Augenmuschel gestattet besseren Sucherdurchblick und schützt vor störendem Seitenlicht, sie passt auf die nachfolgenden Kameras: Nikon F-50 Nikon F-70 Nikon F-80 ..."


Så ja, det verkar vara samma fastsättning på F-80 som D70.
 
Från den sista tyska ebay länken ovan, hur vet man att den passar D70? Är det samma fäste som på D100 eller?
 
Jag vet inte.. men andra anordningar som passar d100 ska passa D70 t.ex. dk-16 passar både d70 och d100.

Funderar starkt på att beställa den.
 
Jag är ganska säker på att D70 och D100 har samma fäste. Tittar man på de tidigare länkarna står det att de ögonmusslorna passar till båda modellerna.
 
Jo den passar, men vet inte om jag gillar ergonomin på den, jag har satt den "uppochner" så blev det lite bättre iaf.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.