Annons

D70+70-200vr=lowepro toploader 75aw?

Produkter
(logga in för att koppla)

BlackCola

Medlem
Tjena....
ngn som vet om man får plats med en D70 med monterat nikon 70-200 vr glugg på???

mäter jag min D70 med det på så blir den 29.5cm lång.....

scandinavian anger inner måttet på väskan till 29cm och cyberfoto innermåttet till 32cm....

Ngn som vet om man verkligen får plats??

väskan
lowepro toploader 75aw:
http://www.scandinavianphoto.se/?45502
 
BlackCola skrev:
ngn som vet om man får plats med en D70 med monterat nikon 70-200 vr glugg på???

mäter jag min D70 med det på så blir den 29.5cm lång.....

scandinavian anger inner måttet på väskan till 29cm och cyberfoto innermåttet till 32cm....

Ngn som vet om man verkligen får plats??

väskan
lowepro toploader 75aw:

Jag har testat precis den när jag sökte väska till min 1Dsmk2 + 28-300L. Och den passade fint.. på längden. Däremot höjdmässigt(kamerans "höjd" dvs) var lite mindre passande. Det blev rejält tight.

Men en D70 är inte på långa vägar lika hög, en 11cm eller så såg jag, så den lär passa alldeles utmärkt då.

Sen valde jag bort väskan på andra grunder också, då den med sådant stort objektiv+kamera, så får man inte plats med så mycket annat. Om det inte är platt, som papper osv. Andra objektiv/blixt, eventuell flaska osv. får inte plats i princip..
 
tack för ditt svar Daniel, har redan en lite större väska till allt bråte e mer ute efter ngn mindre smidig eftersom jag mest använder 70-200'an så kan man lämna stora väskan hemma.

Kanske skulle köpa sig en sån då.
 
Väskan passade utmärkt om ngn undrar, det gick dessutom att få med en sb-800 i ett fack på framsidan å sen lite batterier å minneskort å småplock.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.