Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D60 och snabba foto?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mortier

Aktiv medlem
Har en relativt nyinköpt D60.
Hade tills idag bara ett gammalt långsamt minneskort. Har max kunnat ta 4 snabba foto i följd innan den ska ladda. Var bombsäker på att det hade med kortet att göra så jag köpte mig ett Sandisk Extreme III
Fick kortet och har plåtat, exakt samma som tidigare :(

Vad är felet, för nog ska man väl kunna ta fler?

Har provat att ställa ner till "low Jpeg" ändrat i menyn till Bildserie, slagit av VR, ställt om till manuellt fokus. Provat med både 18-55 samt 18-200. men exakt samma hela tiden.

Någon som vet?

Mvh Anders
 
Enligt DP-review ska det gå att ta många i rad med D60 när man plåtar jpg (only limited by storage) och 9 i rad med RAW. Testa att stänga av noise reduction, det kan ta mycket CPU-arbete i anspråk.
 
Vad menar du med långsam? den kommer ju inte ta snabbare än 3 bilder per sekund... Om det är överföringen och det inte hjälper med nya minneskortet borde du nog ringa till nikon och höra med dem :)
 
Jo, den tar 3 foto/s. Tar 4 st snabba totalt, sen måste jag vänta 10 sekunder typ innan jag kan fota igen.
Något skumt är det...
 
När jag kollar i sökaren så har jag längst ner till höger "R4"
Denna minskar efter hand att jag fotar ner till 0 och behöver sen laddas upp till 1,2,3,4 innan jag kan fota igen.
Mkt märkligt det här!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.