Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D60 inomhus ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad är det som är så bra med SB-800?

Nikon har fyra blixtar i sortimentet. SB-400, SB-600, SB-800 och SB-900, varav jag använder de två sistnämnda.

SB-400 är minstingen. Går inte att fjärrstyra och kan inte vrida huvudet som de andra.

SB-600 är hyfsad, men SB-800 har fallit så mycket i pris att 800- är intresant.

SB-800 är fullt fjärrstyrd. Bättre menyer än 600, levereras med bouncher och ektra batterifack för stabbare uppladdning. Prisbilden nu är mycket angenäm.

SB-900 är en stor klump. Snabb, moderna menyer och utveckld för FX-formatet.
 
Nikon har fyra blixtar i sortimentet. SB-400, SB-600, SB-800 och SB-900, varav jag använder de två sistnämnda.

SB-400 är minstingen. Går inte att fjärrstyra och kan inte vrida huvudet som de andra.

SB-600 är hyfsad, men SB-800 har fallit så mycket i pris att 800- är intresant.

SB-800 är fullt fjärrstyrd. Bättre menyer än 600, levereras med bouncher och ektra batterifack för stabbare uppladdning. Prisbilden nu är mycket angenäm.

SB-900 är en stor klump. Snabb, moderna menyer och utveckld för FX-formatet.

Med D60 tror jag inte du kan fjärrstyra någon av blixtarna.
Och när man fjärrstyr en blixt, vill man inte styra den manuellt då? Eller vad använder man det till?
 
Hej!
De hade ett "glapp" i höstas då erbjudandet inte gällde, har skrivit till dem och frågat om det inte gick att "lösa" ändå ;) men ej fått något svar, kommer du ihåg vilken adress du skickade på får du gärna skicka PM till mig?

Ja kanske får man tänka om och använda blixt mer, men jag tror ändå att det är ett ljusstarkt objektiv som blir prio 1 då det blir en annan stämning än med blixtbilder.

Till TS: Fick du inte med en SB-400 när du köpte din kamera? Det har väl varit kampanj på det sedan i somras? Vet inte om man kan få blixten fortfarande men då jag fick min var det bara att skicka ett brev till nikon. Tycker den är kanonbra tillsammans med ett par kraftiga batterier. Lite svag ibland och går bara att vinkla på en ledd dock... Men liten och smidig! Instämmer med de andra, köp en blixt!
 
Med D60 tror jag inte du kan fjärrstyra någon av blixtarna.
Och när man fjärrstyr en blixt, vill man inte styra den manuellt då? Eller vad använder man det till?

Jag är också osäker om D60 klarar fjärrstyrning med ttl. Man kan ändå fjärrutlösa blixten med kamerans inbyggda blixt, men med manuella inställningar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.