Annons

D50 storlek och hastighet minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

bernu

Medlem
Hej,

Det lutar åt att jag köper en D50 snart och då funderar jag över vilka minneskort som den klarra av. Om man tittar på Nikons hemsida så har dom en litsa med SD-kort som funkar men det är bara upp till 1GB stora och inga SD Ultra II eller III. Är det någon som testat med 2GBs minnen? Testat dom snabbare SD-korten?

Här är länken till nikons minnestest: http://nikoneurope-se.custhelp.com/...3NlYXJjaF90ZXh0PWRjYXJkMQ**&p_li=&p_topview=1



Tack!
/Björn
 
Detta finns att läsa på samma sida men för D70/D70s

"Andra märken och kapaciteter kan fungera, men Nikon kan
inte garantera funktion. Om ett annat kort används, kontrollera kompabilitet med
tillverkaren. Nikon rekommenderar att ett godkänt kort finns tillgängligt ur
felsökningssyfte."
 
Om du håller dig till kända märken som Sandisk så lär det fungera som tänkt oavsett storlek på kortet.

Sandisk Ultra II 1GB är ett mycket prisvärt kort.
 
Tack för svaren då får jag väl bestämma mig för om det blir ett Sandisk Ultra III 1GB eller ett Sandisk Ultra II 2GB...

Det "värsta" som kan hända är väl att korten inte utnyttjas fullt ut i kapacitet eller överföringshastighet...

/Björn
 
Den där listan är uppdaterad i juni förra året så jag vet inte om den är mycket till vägledning. Jag har ett Ultra II 1 GB som funkar fint. Jag gissar att alla märken som finns med där fungerar oavsett storlek.

Johannes
 
Extreme III är helt värdelöst på en D50. D50 kan inte uttnytja den extra hastigheten jämnfört med Ultra II.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.