Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D50+ Sigma 70-200?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kidcrash

Avslutat medlemskap
Ja som topicen lyder. Någon som kört denna kombination och kan komma med synpunkter? Eller på objektivet öht? Jag tänkte först på att uppgradera hus från d50 till d300, men ångrade mig då jag inte har lust att sätta dit mina skitglas jag sitter på nu. Så det kommer bli nya gluggar innan huset. Men som tele, är detta ett bra objektiv? Den enda erfarenheten av telezoomar jag har är ifrån mitt sigma 55-200 som är allt annat än ett trevligt objektiv. Kommer jag märka någon skillnad?

Tack på förhand!

David.

Jag hoppas de inte gör det iaf.:(
Jag gjorde misstaget att läsa runt lite för mycket, och har läst om många måndagsexemplar och typ vaselinpålinsensoft på 2,8 osv osv. Det känns ju inte så bra?

Klart det funkar bra till din D50. Min arbetspolare testade mitt 70-200 (som jag ska sälja) Och de bilderna som kom från hans d50 oj oj oj säger jag bara.

Kidcrash skrev:
Jag hoppas de inte gör det iaf.:(
Jag gjorde misstaget att läsa runt lite för mycket, och har läst om många måndagsexemplar och typ vaselinpålinsensoft på 2,8 osv osv. Det känns ju inte så bra?

Tror så här: Att de som fått måndagsexeplar behöver typ lämna in dem på justering så att det lirar jämt med den kamera man har.

Det är sant! Man kanske lägger en liten beställning på ett sådant ikväll då!. Om nu jag skulle ha oturen att få ett skitexemplar. Är det kostnadsfritt att lämna in och få justerat? (cyberphoto)

Ahaa, vissa har det bra!
Hoppas på det, vore ju mest logiskt så! Funderade på Tamronet också, men det verkar aldrig komma in och ska jag sitta och jämför mellan dessa så kommer jag aldrig få något fotat. Så blir nog Sigmat, kan ju bara bli bättre än mitt 55-200 :)

avvakta med köpet så kan du nog få nå mer bra råd av folket här på sidan.
Man måste vara hundra när man beställer ett så pass halvdyrt objektiv.
En sak kan jag iaf säga, det kommer rocka skiten ur ditt 55-200

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar