Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D50 och belysning

Produkter
(logga in för att koppla)

Jepper

Aktiv medlem
Tjenare

Jag undrar om det går få belysning på displayen uppe på kameran?

För på D70 och D70s som jag och pappa har finns det ju en knapp brevid, men nu har pappas kusin köpt en D50 och lyckas inte få ljus på den displayen, är det nått man nåste gör i menyerna?

tack på förhand

//Jesper

Nej, D50 har inte belyst info-display. Tyvärr...

EDIT: Jag förstår egentligen inte varför folk ser det som ett så stort problem. Man får ju ganska mycket info i sökaren, så ialla fall jag använder väldigt sällan info-displayen.

Jepper skrev:
Tjenare

Jag undrar om det går få belysning på displayen uppe på kameran?

För på D70 och D70s som jag och pappa har finns det ju en knapp brevid, men nu har pappas kusin köpt en D50 och lyckas inte få ljus på den displayen, är det nått man nåste gör i menyerna?

tack på förhand

//Jesper

Det man måste göra är att sälja sin D50 och köpa en D70.

D50 saknar belysning i dispalyen.

Tack för svaren!

På min D70s använder jag den när jag fotar på natten, när kameran står på stativ ganska långt ner blir det så jobbigt att böja sig ner och kolla all info i sökaren men det är nog mest min lathet. hehe

Jepper skrev:
Tack för svaren!

På min D70s använder jag den när jag fotar på natten, när kameran står på stativ ganska långt ner blir det så jobbigt att böja sig ner och kolla all info i sökaren men det är nog mest min lathet. hehe

Håller med, jag skulle inte vilja vara utan funktionen.
Problemet jag hade med min 20D var att man inte kunde ställa in hur lång tid belysningen skulle vara på, det var lite irreterande att behöva slå på det hela tiden medans man bökade med stativet och andra prylar.

Hoppas att man kan välja själv hur länge displayen skall lysa med Nikon (D2x), någon som vet om det går att ställa in på den kameran ?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto