Annons

D50 med vit skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Ades

Aktiv medlem
Hej

Min D50 visar bara vitt på skärmen.
Någon som har råkat ut för detta?
Hur löser man det?

Har prövat ställa om kameran på lilla pluppen under kameran.

Går det att ställa om kameran i menyerna?
Om det går, hur hittar jag dit?
 
Du menar att den visar vitt när den eg skulle vara avstängd? Eller att den visar bara vitt istället för bilderna?

Svjv finns det inte någon sådan inställning iaf, så om jag inte mittförstår dig så misstänker jag att det är något knepigt med din kamera.
 
Vad jag menar är att hela skärmen är vit så fort jag ska kolla på en bild eller gå in i menyerna.
 
Då tror jag att det är något fel på kameran. Jag vet inte om någon sådan inställning och det är inget normalt bettende.
 
Hej igen

Kan meddela att skärmen börja funka idag. Jag vet inte varför. Men helt plötsligt så vart skärmen svart. Sen stängde jag av kameran ett tag.
Sen när jag skulle ta bilder igen så funka skärmen.

Mycket mystiskt.

Så man ska inte vara för snabb att kontakta support och skicka in grejerna ;)
 
Saker som helt plötsligt börjar funka har en tendens att helt plötsligt kunna sluta funka igen.

Inte för att på något vis vara "sån", men har du garanti och så på kameran så kan det ju ändå vara idé att låta Nikon ta en titt på den, så att du inte står där med en vit skärm helt plötsligt igen, när garantitiden gått ut. :)

Du gör så klart som du själv vill, men fel som lagar sig själva brukar ofta inte vara bra.
 
dumbo skrev:
Saker som helt plötsligt börjar funka har en tendens att helt plötsligt kunna sluta funka igen.

Inte för att på något vis vara "sån", men har du garanti och så på kameran så kan det ju ändå vara idé att låta Nikon ta en titt på den, så att du inte står där med en vit skärm helt plötsligt igen, när garantitiden gått ut. :)

Du gör så klart som du själv vill, men fel som lagar sig själva brukar ofta inte vara bra.

Jag håller med Robert. Jag skulle ha lämnat in kameran medan du ännu har garanti. Om den fungarerar ibland och ibland inte, så lär den inte fungera när det är som viktigast. Så brukar det vara.
 
Det är nog sant som ni säger.

Men det sitter nog i att jag inte vill vara utan kamera. Men krånglar den mer så får jag nog ta och skicka in den.
 
D50 med vit skärm...............

Har en D70 som jag just har fått tillbaka i från Nikon, med liknande fenomen som din D50,a just att "skärmen" växla mellan vit o svart, två gånger fick jag lämna in kameran på rep!
Någon typ av LCD skärm kontakt som kan krångla!
Så fixa kameran med ens, då felet bara poppar upp utan förvarning.
Hälsn. Kjell-Åke Johansson
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.