Annons

D50 delar bilden?!

Produkter
(logga in för att koppla)
min d50 har delat ungefär 7st bilder åt mig.. inte på en följd utan lite dåochdå.. extremt störigt! som tur var har det inte varit så viktiga bilder.
jag ska snacka med affärn som sålde den.

vet ni varför det gör så?
har det hänt er?

se bifogat fil så förstår ni hur jag menar.
 

Bilagor

  • dsc_4010copy.jpg
    dsc_4010copy.jpg
    40 KB · Visningar: 926
Har inte hänt mig men korrupta bilder som denna har diskuterats på dpreview.com.
Troligen är det minneskortet som är problemet så prova att byta det först.
 
Syns fenomenet både på kameran och i datorn eller bara på datorn? Jag hade ett liknande problem med bilder från min 20D och då var problemet att USB-portarna inte fungerade som de skulle.

/Micke
 
Hej! Hade samma problem med min D2X. Enligt Nikon så är det något fel med elektroniken, och bilderna blev korrupta precis som din. Testa med att sätta i ett annat minneskort, och har du samma bekymmer då är det kameran som inte funkar. På min kamera var det inget fel på minneskorten. På något sätt blir det fel på bildöverföringen till datorn. Inget du fixar själv. Jag kontaktade Nikon och på några dagar så fick jag en ny kamera. Kontakta fotoaffären och ring Nikon så gborde det snabbt gå att ordna på garantin!
 
tusen tack för hjälpen! jag tror inte bilden är delad på kameran. ska kolla det nästa gång det händer. också byta minneskort.
 
Jag har haft den här typen av problem. Berodde på problem vid överföring (USB) mellan kamera och dator. Satte korten i en kortläsare istället, och vips så blev fotografierna som de skulle.

Mvh /Peter
 
Hmm .. ja men jag kör redan med kortläsare. men det som känns konstigast är att det bara blir ibland.. tror det kan finnas ett samband mellan problemet och snabba fotoserier. .. så det högsta budet ligger nog på minneskortet just nu. men jag ska kolla vidare nästagång det delas någon bild !

Återigen tack för hjälpen! Det kändes hopplöst där ett tag(innan nån svara) men nu vet som kan fela iaf! =)
 
Jag har råkat ut för samma fenomen.
Det tycks bara hända då jag importerar bilden med programmet PictureProject som föjlde med min D50.
Ruskigt irriterande. Har du Lars kommit på vad som orsakade din delning?
Mvh Pelle
 
Näe kameran har inte delat nån bild nu på ett tag. Men det kan tänkas vara picture project, nuför tiden så kollar jag så att bilderna är bra innan jag rensar kortet.
 
Jag har ockå börjat kolla bilderna bättre. Jag har skickat ett mail till Nikon och frågat om det vet hur och varför det sker, men jag har inte fått något svar ännu. Jag återkommer när de hör av sig.
/Pelle
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.