Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

d40x eller d70, köpråd

Produkter
(logga in för att koppla)

BaViktor

Medlem
Hejsan!
Jag och min flickvän ska köpa oss en digital systemkamera. Jag är väldigt mycket nybörjare själv medan hon har gått flera fotokurser, vi funderar på att köpa oss antingen Nikon d40x eller en nikon d70. Vilken är bäst av dessa?

Finns det någon annan kamera som är betydligt bättre i denna prisklass?

mvh//
Viktor

BaViktor skrev:
Hejsan!
Jag och min flickvän ska köpa oss en digital systemkamera. Jag är väldigt mycket nybörjare själv medan hon har gått flera fotokurser, vi funderar på att köpa oss antingen Nikon d40x eller en nikon d70. Vilken är bäst av dessa?

Finns det någon annan kamera som är betydligt bättre i denna prisklass?

mvh//
Viktor

D70 finns väl bara begagnad? Om ni kan tänka er det, är ju fältet öppet för en väldans massa alternativ!

D40X är en modernare kamera med, vad det verkar, bättre bildhantering. Den är dessutom mindre än D40(X) på gott och ont. Det som brukar framhållas som en nackdel för D40 är att objektiven måste vara av typen AF-S för att få helautofokus, och att den har få fokuspunkter.

Har ni inga kompisar som har en kamera ni kan pröva?

Per.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto