Annons

D3100 alternativ+lite nybörjar frågor

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej allihopa nu är jag ägare till en systemkamera!! Hittade den på tradera tusen tack till dig som länkade den!!
D3100 heter kameran fick med 8gb minneskort så jäkla glad!!!
 
Hej allihopa nu är jag ägare till en systemkamera!! Hittade den på tradera tusen tack till dig som länkade den!!
D3100 heter kameran fick med 8gb minneskort så jäkla glad!!!

Kul att du fick den och att du är nöjd :p
Är kul att fotografera synd bara att det bli så dyrt och man hela tiden vill ha mer objektiv och tillbehör.
 
Kul att du fick den och att du är nöjd :p
Är kul att fotografera synd bara att det bli så dyrt och man hela tiden vill ha mer objektiv och tillbehör.

Ja jätteskoj!!! Skrek av lycka här hemma nu får man bara hoppas att man inte blir lurad och inte får någon kamera men han hade bra omdömen iallafall. Jo såg här på fotosidan ett objektiv som kostade 20.000kr en hel månadslön typ :p
 
Ja jätteskoj!!! Skrek av lycka här hemma nu får man bara hoppas att man inte blir lurad och inte får någon kamera men han hade bra omdömen iallafall. Jo såg här på fotosidan ett objektiv som kostade 20.000kr en hel månadslön typ :p

Det är inget svårt att hitta Nikonoptik för en månads, eller till och med årslön om man är lågavlönad lyckligtvis finns det ganska mycket bra billigare optik också. Det beror ju lite på vad man behöver. Är man sportfotograf kanske man kan behöva t.ex. en 20.000 kronors 70-200/2,8 bredvid ishockyrinken, fotograferar man bröllop kanske man behöver den för kyssen vid altaret i en nermörk kyrka,

Ska du däremot t.ex. ut och resa på semestern vill du sannolikt inte ha det med de 1,5 kilo ett sådant väger. Det skulle snabbt förstöra semesternöjet. En Nikon 18-200 eller kanske en 28-300 kanske kompletterat med ett 50/1.8 skulle ge dig en väldigt bra allround utrustning för under 10.000 kr nytt. Sedan finns det ju andra märken än Nikon eller begagnat om man vill spara pengar. Konkurrensen är dock ganska hård så det finns en tendens till att man får vad man betalar för.
 
Jo såg här på fotosidan ett objektiv som kostade 20.000kr en hel månadslön typ :p

Jaja, så säger du nu, snart är du där som oss andra och tycker att det är vardagsmat ;-)

Nikon släppte just ett 800 mm supertele på 4,7 kg och 160 000 kr, när man jämför med det tycker man inte att ens egna grejer är särskilt dyra så därför jämför man gärna med det!
 
Jaja, så säger du nu, snart är du där som oss andra och tycker att det är vardagsmat ;-)

Nikon släppte just ett 800 mm supertele på 4,7 kg och 160 000 kr, när man jämför med det tycker man inte att ens egna grejer är särskilt dyra så därför jämför man gärna med det!

Hehe jo det är väl så, får skaffa mig ett jobb för att ens ha råd att ta kort =P

Men iallafall idag har jag äntligen fått min efterlängtade kamera!!
Allt som allt gick det på 2575kr inklusive frakt med kollinummer. Fick massa saker i boxen, väska,kvitto,warenty nikon (garanti),objektiv,orginalkartong,nikon fotoschool,två linspluppar,usb kabel och ett 8gb minneskort!

Har nog tagit 70-80 bilder bara idag haha, men bara på easy mode än så länge. Skulle ni vilja se lite bilder??
 
Förresten ni får jättegärna ge lite tips på hur man behandlar kameran bäst! Såg att det var lite smuts på linsen men inget som stör men det är väl bara att ta en vanlig putsduk utan nåt medel och gnussa lite försiktigt?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.