Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D3000 "Fel tryck på avtryckaren igen"(?)

Produkter
(logga in för att koppla)

SmåbildsJohn

Avslutat medlemskap
Meddelandet "Fel tryck på avtryckaren igen" dök upp på skärmen på min litet använda D3000(820 exp.)

Vad var det som hände med den, någon som kan förklara!?

/John

Svårt att säga!

Jag tror det är bäst att ringa Nikons support eller Lasses kameraservice och fråga dem. Det kan ju vara något som behöver servas, avtryckare ska ju inte strula!

Det har bara inträffat en gång hittils...hade kontakt med nikon supporten via livechatten igår, men fick inte fram någon information om vad det rörde sig om.

Ska rota fram kvittot, och testa kameran för att se om det händer igen...

/John

Det har bara inträffat en gång hittils...hade kontakt med nikon supporten via livechatten igår, men fick inte fram någon information om vad det rörde sig om.

Ska rota fram kvittot, och testa kameran för att se om det händer igen...

/John

Har just testat att ta många bilder i serier, och FÅR fan fram meddelandet, lite då & då...så det blir till att kontakta Nikon på Måndag.

Problemet är att garantitiden antagligen gått ut, (Köpte den i april 2010). Men har "Check and clean" kvar, problemet kanske sitter i mjukvaran(?)

Har just testat att ta många bilder i serier, och FÅR fan fram meddelandet, lite då & då...så det blir till att kontakta Nikon på Måndag.

Problemet är att garantitiden antagligen gått ut, (Köpte den i april 2010). Men har "Check and clean" kvar, problemet kanske sitter i mjukvaran(?)

Felet verkar ha med slutaren(!?) att göra. Kommer fram nästan hela tiden, på tider längre än 1/30sek. Och ganska sällan på tider under 1/60 sek.

/John

Åberopa reklamationsrätten som gäller upp till 3 år enligt konsumentköplagen.
Så länge det är ett fel som har visat sig tidigare så har du rätten på din sida, prata lite snällt med Nikon eller stället där du köpet kameran så kan de hjälpa med reklamationen.

Åberopa reklamationsrätten som gäller upp till 3 år enligt konsumentköplagen.
Så länge det är ett fel som har visat sig tidigare så har du rätten på din sida, prata lite snällt med Nikon eller stället där du köpet kameran så kan de hjälpa med reklamationen.

Nja.. reklamationsrätten gäller om produkten varit behäftat med felet vid _tillverkningen_ (av ursprunglig natur) av produkten. (Sen är de tju också så att efter sex månader måste du som konsument _bevisa_ att felet varit av ursprunglig natur.

Jag räknar med att jag får betala reparationen...Men jag ska uttrycka mig milt kritiskt, vänligt, och hoppas på lite rabatt...

/John

Jag räknar med att jag får betala reparationen...Men jag ska uttrycka mig milt kritiskt, vänligt, och hoppas på lite rabatt...

/John

Nikon tar 600kr för undersökning/kostnadsförslag. Hur mycket en ev. reparation kommer kosta får jag inget svar på. Och hur mycket det kan vara värt att lägga på en reparation, vet jag inte men kameran är typ oanvänd, inte gått 1000exp än...

Är det ingen annan Nikon ägare på FS, som haft samma fel & åtgärdat det?

/John

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto