Annons

D300 objektiv och råd på xpan pris

Produkter
(logga in för att koppla)

J2d

Ny medlem
Hej jag hade tänkt börja med fotografi igen och har ialla fall bestämt mig för att D300 får bli kamerahuset men skulle behöva råd på ett objektiv. Är ute efter ett normalobjektiv, vill ha något som håller bra klass. Det ska inte vara för dyrt antar jag men jag vill ha något som hålller länge.

Sen tänkte jag sälja min xpan med normal objektiv till en kompis men vad är egentligen ett rimligt pris, den är i mycket bra skick.

Tack o bock.

Hej jag hade tänkt börja med fotografi igen och har ialla fall bestämt mig för att D300 får bli kamerahuset men skulle behöva råd på ett objektiv. Är ute efter ett normalobjektiv, vill ha något som håller bra klass. Det ska inte vara för dyrt antar jag men jag vill ha något som hålller länge.

Sen tänkte jag sälja min xpan med normal objektiv till en kompis men vad är egentligen ett rimligt pris, den är i mycket bra skick.

Tack o bock.

http://www.fotosidan.se/forum/search.php?searchid=14886

Tore, din sökning fungerar inte.

Jonas, är du ute efter en zoom eller ett fast objektiv? Prisklass? Ljusstyrka?

Är det en Xpan I eller II? Den senare brukar vara lite dyrare men 12-15000 skulle jag tro är ett rimligt pris. Jag såg en vI med 45 och 90 samt centerfilter för $3000 häromdagen, det verkade på kommentarerna som om det var ett bra pris.

Jag rekomenderar följande...

Nikon AF-S 17-55/f2.8 DX
Tokina AT-X PRO AF 16-50/f2.8 DX
Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di II
Sigma EX 18-50/2,8 DC

I nämd ordning.

Står du ut med ljusvagare objektiv, men som som kompenserar det i viss mån med VR istället så är denna mycket bra..
Nikon AF-S DX 16-85/3,5-5,6 G ED VR

Själv har jag Nikons 17-55/f2.8 till min D300 och är mer än nöjd med den, finns att köpa begagnad till bra priser nu när många går över till FF.

/kent

Heh ursäkta för att jag inte använde sökfunktionen. Har skjutit upp det här så pass länge att jag glömde förståndet vid registreringen.

Tack för tipset Kent!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto