KristianV3
Avslutat medlemskap
Jag har inte heller gjort någon som helst manuell uppdatering för att kunna titta på mina Nikonfiler. Trots att jag använder Windows Nu brukar jag inte använda utforskaren så speciellt ofta. Använder LR till att titta på mina bilder..
"Utforskaren" eller "Explorer" som den igentligen heter, är själva gränssnittet mot datorn, så det är inte bara det filhanterings program det vid första anblicken ser ut att vara.
Jag postar en del bilder på Flickr, det gör jag med Internet explorer, när websidan ber mig välja filer att ladda upp, då är det "Utforskaren/Explorer" som arbetar. Då vart det inte kul o ladda upp bilder, då var gång jag närmade mig en mapp med NEF filer, crachade hela Utforskaren, startlisten, alla ikoner på skrivbordet, allt strejkade. Man har fått kopiera det man vill ladda upp, långt ifrån alla NEF filer med Bridge för att sedan ladda upp dem. Inte jordens undergång, men en massa merarbete.. Strul man inte räknade med när man köpte sin nya fina kamera. Tog liksom udden av glädjen med nya kameran.
Vad som fungerar för den ena, fungerar inte för den andra, beror ju på arbetsflöde man väljer och vad man gör med sina bilder.