Annons

D300 - d700?

Produkter
(logga in för att koppla)
Precis som man misstänkte då. Önskar att min D300 kunde justera bort CA lika automatiskt. Kör nämligen inte nikons egna raw-konverterarprogram.

Men det gör den väl? I alla fall med jpg. Det är ju en de få fördelar vi Nikonister med D300 har jämfört med Canonisternas 40D - 50D :)

Rå är givetvis en annan sak.
 
Så bra för oss som kör DX - då blir det en massa begagnade av nuvarande modell när alla FX ägare skall ha den nya :)

Dom här rykterna har ju florerat runt ganska länge nu...har du en säker källa :)? Fast det är iofs ganska rimligt...den har ju ryktet om sig att inte vara perfekt på fullformat och med tanke på Nikons satsning där så är det nog ytterst besvärande för företaget att inte toppoptiken lirar till 100%
 
Så bra för oss som kör DX - då blir det en massa begagnade av nuvarande modell när alla FX ägare skall ha den nya :)
Jag såg detta i min kristallkula för kanske ett år sen, och nu sjunker mycket riktigt begagnatpriserna på exempelvis 17-55/2,8 som en sten;-) Det billigaste jag sett är 6000:-.

Tillägg: Fast nu ser jag att du talar om 70-200. Ja, om det släpps en ny så kommer priset på den gamla att dumpas. Detsamma gäller nog det gamla 50/1,4 AF-D.
 
Jag såg detta i min kristallkula för kanske ett år sen, och nu sjunker mycket riktigt begagnatpriserna på exempelvis 17-55/2,8 som en sten;-) Det billigaste jag sett är 6000:-.

Tillägg: Fast nu ser jag att du talar om 70-200. Ja, om det släpps en ny så kommer priset på den gamla att dumpas. Detsamma gäller nog det gamla 50/1,4 AF-D.

Fast det skär inte så mycket i hjärtat när en AF-D50/1,4 sjunker, jämfört med 70-200. Då handlar det väl bara om några hundra, antar jag.

/K
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.