ANNONS
Annons

D300 Batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)
Har köpt mig ett batterigrepp till min Nikon D300, jag är väldigt nöjd med det. Känns otroligt bra att hålla i handen och allt är plusplus enligt mig.. dock har något hänt. När jag nu trycker på avfyrar knappen så blir det error i kameran och jag måste plocka av kameragreppet för att kunna fortsätta.
Batteriet har precis tagit slut i greppet men kamerabatteriet är full laddat så det bör inte ha någon betydelse tycker jag.

Någon som vart med om samma eller liknande hinder? Känns inte så bra..

//AndreasAndersson

Har köpt mig ett batterigrepp till min Nikon D300, jag är väldigt nöjd med det. Känns otroligt bra att hålla i handen och allt är plusplus enligt mig.. dock har något hänt. När jag nu trycker på avfyrar knappen så blir det error i kameran och jag måste plocka av kameragreppet för att kunna fortsätta.
Batteriet har precis tagit slut i greppet men kamerabatteriet är full laddat så det bör inte ha någon betydelse tycker jag.

Någon som vart med om samma eller liknande hinder? Känns inte så bra..

//AndreasAndersson
Precis samma för mig.

Jag kan ha helt fel, men vill minnas att Nikon nyligen gjorde ett utskick om ny firmware för att åtgärda någon bugg som hade med batteriet att göra.

Har letat en sån uppdatering men inte hittat någon.

Ett par sekunders googling ger följande länk: http://nikoneurope-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/25962

Där kan man läsa följande:
- The current MB-D10 battery type setting can now be confirmed in the shooting info display when R6 / AA-size batteries are used with the Multi-Power Battery Pack MB-D10.

Nu låter det inte som en direkt lösning på TS problem - med TS problem kan vara ett följdfel som åtgärdas med ovan firmware...?

Det skadar inte att prova. Annars är det Nikon support som gäller.

Ett par sekunders googling ger följande länk: http://nikoneurope-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/25962

Där kan man läsa följande:
- The current MB-D10 battery type setting can now be confirmed in the shooting info display when R6 / AA-size batteries are used with the Multi-Power Battery Pack MB-D10.

Nu låter det inte som en direkt lösning på TS problem - med TS problem kan vara ett följdfel som åtgärdas med ovan firmware...?

Det skadar inte att prova. Annars är det Nikon support som gäller.
Det är en gammal firmware som åtminstone jag redan har.

Batterigrepp

Hade just samma fel med min nyköpte MD-80 batterigrepp till D90. Mitt fungerade om jag hade LR-6 AA i greppet. Med litium batteriet så fick kameran inga ström. Skickade mitt kamera och batterigrepp till Nikon i går så vi får se va dom kommer fram till.. Säckert samma fel du har med ditt grepp till d-300 Anders.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar