Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D3 och D300 TIPA awards 2008

Produkter
(logga in för att koppla)

-big kahuna-

Aktiv medlem
Inte helt oväntat tog Nikon storslam och fick två TIPA awards 2008. D300 för best expert level och D3 för best professional. Läs mer på www.tipa.com
Sen att jag tycker att dessa utmärkelser är rätt tramsiga är en annan sak, men det skadar ju inte Nikon att få utmärkelserna i alla fall =)

mvh

Fredrik
 
ääh vadå tramsiga :p jag tycker det är vettigt med en sådan utnämnelse. och d300 och d3 är verkligen värda det! däremot är det tur att inte d60 eller d40x eller vad de nu hade för nån fick det för den är ju verkligen inte värd det i alla fall!
 
FILM) (philip svensson skrev:
däremot är det tur att inte d60 eller d40x eller vad de nu hade för nån fick det för den är ju verkligen inte värd det i alla fall!
Hur så, tycker du inte att D40x / D60 håller jämna steg med jämförbara konkurrenter i instegsklassen?
 
FILM) (philip svensson skrev:
ääh vadå tramsiga :p jag tycker det är vettigt med en sådan utnämnelse. och d300 och d3 är verkligen värda det! däremot är det tur att inte d60 eller d40x eller vad de nu hade för nån fick det för den är ju verkligen inte värd det i alla fall!

Vad jag vet så fick D40x utnämnelsen Bästa instegskameran 2007.
 
Tycker utmärkelserna känns hyfsat vettiga. D3 helt klart pga bruset som är i sin egen klass, för D300ans pris finns det starkare konkurrens än i proffssegmentet men mycket talar för den kameran, avsaknaden av AF-motor i Nikons instegshus är en rejäl nackdel jämfört med konkurrensen så rätt förståeligt att de inte nådde fram inom det segmentet... men Nikon D90 borde väl ha bättre chanser där.
 
jag tycker att d40x o d60 är tråkiga och inte liksom inoativa. det är ju inget nytt som händer, det tar inte tekniken framåt typ. d50 är ju mer värd än d40 eftersom man kan ha objektiv utan af motor... bara min åsikt :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.