ANNONS
Annons

D2x

Produkter
(logga in för att koppla)

Jamespkulle

Aktiv medlem
som man säckert känner till så finns det en nackdel med Nikon D2x .......ja just bruset annars är det en toppen kamera för mig som fotar fåglar.....Autofokusen tvekar alldrig men bruset när jag kör 800 och upp så är bruset mkt ......något tips vad jag kan göra åt det? Finns det något man kan göra.....?

tacksam för svar

som man säckert känner till så finns det en nackdel med Nikon D2x .......ja just bruset annars är det en toppen kamera för mig som fotar fåglar.....Autofokusen tvekar alldrig men bruset när jag kör 800 och upp så är bruset mkt ......något tips vad jag kan göra åt det? Finns det något man kan göra.....?

tacksam för svar

1) Köp en begagnad D300 eller D90 som ger dig minst ett steg bättre brusegenskaper, eller

2) Behåll din D2x och fotografera i raw,

3) Konvertera i Lightroom 3 eller en dcraw-baserad konverterare som Raw Therapee (PC) eller Raw Developer (Mac)

4) Använd Boundary Noise Redcution och Topaz Denoise för bästa brusreduktion,

5) Skärp med Focal Blade och Topaz Detail.

Lägg upp en brusig rawfil för nedladdning skall jag redigera den åt dig så att du kan se vilka resultat som är möjliga.

Brus

Det hade varit fint ...........men jag får ej rätt på min bild ........den går ju inte att ladda upp........
En fråga vad menar du med foto i Raw det gör jag kan jag göra något åt bruset där?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar