Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D2x 10300:- Ny

Produkter
(logga in för att koppla)

thefinger

Aktiv medlem
Hitta denna annons på.
Nikon D2x ny med nikon 17-35 2:8 10300:-
Någon som har erfarenhet av bedrägeri över internet?
Alla svar välkommna.
Kan man kolla upp företag om det är seriöst?

Tack

Peter
 
min man hittade en annons från ett italienskt företag på nån svensk annonssajt.
en D2x skulle kosta ca 11-12k pengar.
mycket mystiskt tyckte han och kollade upp företaget.
företaget verkade okej så han hörde av sig till italienska ambassaden för hjälp, som hänvisade honom till italienska handels.... nånting (dåligt minne).
där kunde dom kolla upp att det italienska företaget inte hade något med annonsen eller annonsören att göra och att det hela var bluff.
 
Man behöver inte länken för att fatta att det är ett bedrägeri. Det finns ingen riktig handlare som säljer till det priset. Ok, om det säljs privat kan det finnas en liiiiiiiiten möjlighet att det är ett hederligt erbjudande. I fall säljaren inte vet vad han/hon säljer.

En liknande tråd finns här: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=35086

*edit* stavning
 
Senast ändrad:
thefinger skrev:
Hitta denna annons på.
Nikon D2x ny med nikon 17-35 2:8 10300:-
Någon som har erfarenhet av bedrägeri över internet?
Alla svar välkommna.
Kan man kolla upp företag om det är seriöst?

Tack

Peter

HAha jo, i en drömvärld skulle det där kunna vara sant.
 
Det de skriver om D70:

"This product was added to our catalog on Tuesday 01 March, 2005"

Hehe, deras butik verkar inte ha existerat specielt länge. :)
 
Jag skulle gissa på att inköpspriset på D2x är ca, trippla priset bluffen är för. Marginalerna är inte så stora tidigt i en produktcykel. Jag blir väldigt misstänktsamt om någonting kostar mindre än ca 80% av normalpriset.
 
de hävdar sig också sälja Dell inspiron, vilket är skumt eftersom att dell inte använder sig av återförsäljare.
 
Jag tror faktiskt att företaget kan finnas, de finns kanske på en ö nånstans, säljer videokameror variant gran canaria, Nikon kameran har de inte i lager utan det är endast en lockvara, sen säljer de på en annan skit när man mailar, eller så är det fejkprodukter från kina tex.

/Magnus
 
...Märker ni att designen på hemsidan är nästan idenstisk med www.electronics-sale.info, som säljer bl.a. billiga Canon-prylar. Den sidan diskuteras på en annan tråd här på FS. Jag har varit i kontakt med den senare butiken, och den var inte särskilt trovärdig. Så jag säger bara; köp om ni vågar och får ni ett paket med en D2X har det ju varit en lyckad affär, men...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.