Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D2Hs tips!

Produkter
(logga in för att koppla)
Franas skrev:
Jag har precis beställt den kamera jag letat efter länge (till bra pris)...för den intresserade säljer Madeco ut flera stycken nu.

http://www.Madeco.se/

32000:- SEK inkl moms var väl inte så jättebra pris när tex Cyberphoto tar 29390 kr ink moms?

Hittade inget under REA heller så jag vet inte riktigt vart du tittade.
 
Re: Re: D2Hs tips!

vox2000 skrev:
32000:- SEK inkl moms var väl inte så jättebra pris när tex Cyberphoto tar 29390 kr ink moms?

Hittade inget under REA heller så jag vet inte riktigt vart du tittade.

Under den tiden det tog att skriva det inlägget kunde du kollat under fliken begagnat/inbyten..:)
 
Grattis till en suverän kamera, är det något du undrar över eller behöver hjälp med så hör gärna utav dig, jag har ägt en D2Hs.

/kent
 
Tack! Det kanske jag gör! Jäkla otur bara att torsdag är röd. Nu är jag lite osäker på att den hinner komma tills på fredag. Men den som väntar på något gott.
 
Fick kameran i fredags...heeeeelt underbar! Den var dessutom i så bra skick som han beskrev den. Några skrapmärken undertill men annars i superskick.
 
Hej Kent,

Jag har sett i tidigare poster att du ägt dels Canon 20D, Nikon D2Hs och numera D200. Är detta korrekt?

Isåfall vill jag gärna att du berätta för- respektive nackdelar med D2Hs, jämfört med de två andra ovan nämnda.

Jag är själv i uppgraderingstankar (300D till 30D), men tittar också runt lite på de andra fabrikaten eftersom jag lockas av vädertålighet (Pentax, Nikon) och ev stabilisering i husen (Pentax).

Skillnader mellan D2H och D2Hs uppskattas också.
Tack!
 
Nilzohn skrev:
Hej Kent,

Jag har sett i tidigare poster att du ägt dels Canon 20D, Nikon D2Hs och numera D200. Är detta korrekt?

Isåfall vill jag gärna att du berätta för- respektive nackdelar med D2Hs, jämfört med de två andra ovan nämnda.

Jag är själv i uppgraderingstankar (300D till 30D), men tittar också runt lite på de andra fabrikaten eftersom jag lockas av vädertålighet (Pentax, Nikon) och ev stabilisering i husen (Pentax).

Skillnader mellan D2H och D2Hs uppskattas också.
Tack!

Ja det är korrekt !

Fördelen med D2Hs jämfört med dom andra är att den är snabbare, framför allt autofokussystemet, det är helt grymt bra, mycket säkrare i AF-C samt bättre prestranda i skum belysning, punkterna är också bättre spridda i sökaren.

Batteriprestandan är också betydligt bättre, den är också skönare att hålla i om man jämför dom andra med vertikalgrepp monterat.

LBCast sensorn i HS ger också väldigt bra bilder direkt ut från kameran, fina färger och kontrast, i allafall om man har min smak, bruset på höga Iso är också betydligt bättre än från D200, men inte riktigt i klass med 20D.

Nackdelarna med den är pixelantalet om man vill croppa hårt, men det går fint att göra upp till A3 med den, annars så har den igentligen inga andra nackdelar som jag kan komma på, jo, en föresten, den har inte möjligheten att lägga ett rutnät i sökaren som D200 har.

D200'an är annars väldigt lika ergonomisk och i byggkvalitet, ergonomin är i mitt tycke betydligt sämre på 20D, det är 20D's sämsta sida, samt att den inte är tätad och har mindre och ljussvagare sökare, annars är den kameran också väldigt bra.

Skillnaden i mellan H och Hs är att Hs har större buffert samt den interna bildprocessorn från D2X, vad det innebär för skillnader i praktiken kan jag inte svara på då jag aldrig provat en D2H.

Jag fick min D200 i femtiårspresent, min son slutade samtidigt med att köra cross, så jag hade ingen större användning för dess snabbhet och bättre autofokusprestanda längre, sen passar D200'an mig bättre eftersom den är lättare och smidigare att ta med sig, men hade jag inte fått en D200 gratis så hade jag behållt D2Hs kameran.

/kent
 
Tack för infon.

Har snokat runt en del, och för min del tror jag inte det är värt dubbla priset för en D2Hs, även om ~13000kr är ruskigt billigt för vad man får!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.