Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D2H startar ej, lösningsförslag

Produkter
(logga in för att koppla)

magnusjoh

Aktiv medlem
Jag tror jag blir galen. Förra året dog min D70 (green light of death) 3 dagar innan semestern. Det tog 6 veckor innan den kom i retur.

Ikväll mitt under en fotografering (2 dagar innan semestern) slocknade min D2H, helt strömlös med spegeln i uppfällt läge. Har bytt till annat batteri (trots att det andra var fullladdat), har tryckt in resetknappen på undersidan, fortfarande strömlös.

Har någon förslag vad som har hänt? Kan man testa något mer själv? Hur bör man gå vidare (ingen garanti finns kvar)?

Tacksam för alla synpunkter, förrutom att aldrig ta semester...

Nja det låter nog inte som riktigt samma sak men man vet aldrig. Min D70 som fick det kända felet med "grön blinkande lampa" startade ju inte upp heller och då var det någon "exponeringskrets" också. Fast jag har ju inte haft några exponeringsproblem med D2H men det hade jag ju inte med D70 innan den dog heller.

Jag få helt enkelt hoppas på att Lasses kameraservice som jag hört mycket gott om vet vad det är. För att skicka till Nikon denna sommaren också och vänta hela semestern låter inte lockande. Nikon har ju bara normal service om man kommer in med grejorna.

Tack för tipsen annars.

Hadde exakt samma problem med min D70s. Totalt stendöd. Hände inget oavsett vad jag gjorde. Skickade in den till nikon och dom fixade den. På papprena jag fick tillbaks stog det att det var en propp i den som hadde gått.(fuse) något stod det. Dom bytte den som var allt prima. Så det verkar inte som du kan göra något annat än att skicka in den.

D Nilsson skrev:
Hur har det gått med din D2H?

Den är tillbaka nu. Det var kortslutning i den. Lasses kameraservice fick byta ett antal kretsar m.m. Svårfunnet problem som ej var vanligt. Förmodligen hade den fått en stöt av tidigare ägare så någon kabel var nästan av. Syntes ej något på utsidan. 5200 kronor fattigare fungerar den som aldrig förr. Är så nöjd med den att jag aldrig funderade på att "skrota" den. D2H med fasta manuella optik ger ruskigt skarpa bilder med bra mycket bättre färger än min D70.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar