Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 testbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Det ser ju absolut acceptabelt ut även på 1600 och 3200 om det nu är från en D200.

Konstigt att inte Mikael Risedal har hörts av. Det verkade ju som om han skulle få låna en D200 för att testa. Vore extremt intressant att få ta del av hans erfarenheter.

Slowfinger skrev:
Det ser ju absolut acceptabelt ut även på 1600 och 3200 om det nu är från en D200.

Konstigt att inte Mikael Risedal har hörts av. Det verkade ju som om han skulle få låna en D200 för att testa. Vore extremt intressant att få ta del av hans erfarenheter.

Har han kommit över en D200 så sitter han nog på en köksstol hemma och dreglar över kameran med ett fånigt leende på läpparna.

Exif finns i de flesta bilderna.
De flesta tagna med 28-70/2.8, sen de andra med 85/1.4 och 70-200/2.8 och 12-24/4.
Ofta vid fördelaktiga bländartal, så detta är ungefär vad man kan vänta sig, om man då jämför med de flesta andra tidigare bilder som varit tagna med 18-70 och 18-200 under minst sagt ofördelaktiga förhållanden.

Synd de inte tillhandahåller större versioner.

Ja det var kul att se lite "ordentlig" bilder från D200. De flesta andra bilder som har cirkulerat på nätet har haft varierad kvalité.

Skulle också gärna sett dem i orginalstorlek.

FelixSwensson skrev:
Kolla den här till exempel!
Den bilden var 100% (3872x2592). Ingen dålig upplösning. Synd att det var så minimalt skärpedjup, det finns ju inte många detaljer att bedöma, bara massor av oskärpa. Inte tillstymmelse till skärpa ens på stenunderlaget till höger.

Bilderna på sidan 10 i länken ovan är inget vidare som testbilder, det är bara en massa långa telebilder. Sidan sju är bättre tycker jag. Den här bilden är med bländare 16. Mjuka detaljer i hela bilden tyvärr (kolla höghustaken t ex), finns inte något som är skarpt men objektivet är väl av lägre kvalitet hoppas jag :). För en rättvis bedömning skulle väl bilderna också behöva en liten återställare med USM.
http://it.nikkei.co.jp/photo/camera/nikon/d200/sample/75l.html

Aton_ skrev:
Bilderna på sidan 10 i länken ovan är inget vidare som testbilder, det är bara en massa långa telebilder. Sidan sju är bättre tycker jag. Den här bilden är med bländare 16. Mjuka detaljer i hela bilden tyvärr (kolla höghustaken t ex), finns inte något som är skarpt men objektivet är väl av lägre kvalitet hoppas jag :). För en rättvis bedömning skulle väl bilderna också behöva en liten återställare med USM.
http://it.nikkei.co.jp/photo/camera/nikon/d200/sample/75l.html

Jag laddade ner den där bilden och lade på lite USM och resultatet tycker jag blev väldigt bra. Men testbilder säger ju egentligen inte så mycket förutom när det gäller brus.

Jag tror hursomhelst att det inte finns någon chans i världen att vi kommer bli besvikna på D200.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto