Annons

D200 och långa slutartider. (bulb)

Produkter
(logga in för att koppla)
Kalle_B skrev:
Men jag tror dessa elektroniksa fjärrisar är både billigare och mer "funktionella" till dagens kameror.
Billiga är ju just vad de inte är. Priserna är helt sinnessjuka. Även den enklaste kabeln med bara avtryck kostar runt tusen spänn. Det är ungefär som att ta tusen spänn för ett par strumpor.
 
Fjärrkontroll som passar till D200

Remote Cord MC-22(1m) / MC-30(0.8m) / MC-36(0.85m)


Extension Cord MC-21(3m) --> MC-22/MC-30/MC-36


Connecting Cord MC-23(0.4m)


Adapter Cord MC-25(0.2m) --> Modulite Control Set ML-3


GPS Adapter Cord MC-35 --> GPS Unit**


**Non-Nikon products
 

Bilagor

  • remote cord.jpg
    remote cord.jpg
    65.9 KB · Visningar: 310
AeS skrev:
I dessa tekniska tidevarv...varför inte "blåtand"?
Jag såg att en sådan krets kostar ett par kronor för tillverkare. Lägg till tjugo spänn på kameran och få ett snygg loggad trycklåda som du kan ställa in det mesta på kameran. Räckvidd = några meter.
Men då är väl poängen borta......en förlust för tillverkarna med 1980:-.......

/Arne

Mmm, och dessutom hade de då fått en användbar GPS funktion, bara att stoppa blåtandsgpsmottagaren (som kostar mindre än bara Nikons adapterkabel!!) i fickan och fota på istället för en massa sladdar och tvånget att ha en klumpig gps med rs232. Ibland undrar man om de gör sopiga lösningar med flit för att spara lite förbättringar till kommande modeller.

Men hade Nikon gjort en blåtandsfjärris så hade den kostat 3000:-, och kameran säkert haft någon funktion för att omöjligöra att man använder sin telefon/pda istället...
 
Makten skrev:
Billiga är ju just vad de inte är. Priserna är helt sinnessjuka. Även den enklaste kabeln med bara avtryck kostar runt tusen spänn. Det är ungefär som att ta tusen spänn för ett par strumpor.

Jag syftade mer på tillverkningskostnaden...

Även jag tycker det är hutlösa priser för en fjärris... nästan 400:- fick jag pynta upp för min fjärrkontroll, så jag tycker verkligen synd om er Nikon ägare...
 
Kalle_B skrev:
Jag syftade mer på tillverkningskostnaden...

Även jag tycker det är hutlösa priser för en fjärris... nästan 400:- fick jag pynta upp för min fjärrkontroll, så jag tycker verkligen synd om er Nikon ägare...
Jag blev väldigt förvånad när polarn berättade att det inte finns nån IR-fjärrkontroll till 20D, men nu står man här själv;-) Mycket märkligt att ha det på de billigare modellerna, men inte på de dyra. Där måste man istället punga ut 2700:- för nån mojäng som monteras i blixtskon. Säkert jättebra för proffs, men jag ser inte D200 som en proffskamera, även om den gränsar dit.

Hur som helst så kan det inte kosta mer än några kronor med en enkel kabel med endast utlösare och låsning av knappen. Att då ta 1000:- för en så grundläggande sak, som många anser sig behöva, är ett rent hån. En sån kabel borde faktiskt ingå i kameran. Om man sen vill ha lite fräsigare funktioner så kan man ju köpa till extraprylar för det, men fjärr är knappast nån slags exklusiv funktion.
 
Kolla på e-bay Martin, jag köpte min fjärris (MC-36) för halva priset från en handlare i HongKong (HK Supplies), dom skickar som present om du vill slippa momsen :)

/kent.
 
Zoso skrev:
Kolla på e-bay Martin, jag köpte min fjärris (MC-36) för halva priset från en handlare i HongKong (HK Supplies), dom skickar som present om du vill slippa momsen :)

/kent.

Kent hur gick du tiiväga med betalningen??

//Artin
 
can skrev:
Varför inte köpa en ZigView? Då får du cable release , angle viewfinder, motion censor och annat smått och gott i ett. Ser man till allt man får är det ju bättre värde än en sladd från Nikon som inte har mycket mer än en timer.

http://www.argraph.com/Zigview/Zigview S2/Zigview S2 Page.htm (tillverkaren sida)
http://www.warehouseexpress.com/index.asp?photo/zigview/zigview.html (bra site att handla från)
Ja, där snackar vi lite mer värde för pengarna! En viss skillnad på en sladd och en hel digital sökare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.