Annons

D200 i tankarna och ny glugg är ett måste! förslag?

Produkter
(logga in för att koppla)

karel021

Medlem
Japp va o klämde lite på d200an idag och har bestämmt mig kommer nog att slå till på en efter man kommit hem från thailand, då är frågan vad man ska köpa till för glugg, det ja har till mig d70 idag är ett sigma 70-300 samt ett nikkor 18-70 3.5, dom funkar kanon men ja är ute efter nått lite mitt i mellan och satt o kika på ett SIGMA 20-40/2.8 blir väl inte riktigt mitt i mellan det där men lite mer vidvinkel blir iaf, ni kanske har nå andra gluggar o rekomendera, är lite ute efter en allround glugg men med lite mera vidvinkel.

är lite vilse så visa mig gärna in på vägen igen :)

om det finns nå bilder tagna me denna sigma glugg så skulle det uppskattas.

Mvh Karel

Mitt emellan?

Du täcker ju upp från 18-300 med de gluggar du har, så jag är lite osäker på om man är till någon hjälp.

Men en Vidvinkel Sigma ca:10-20 och en fast original Nikon 50mm/1.8. Den är billig, fin till porträtt och få linselement så du fixar motljusporträtt med mindre linsöverstrålnings risk.

Rekommenderar också att du skaffar ett ljusstarkt fast objektiv och då finns en mycket prisvärd, dvs fast original Nikon 50mm/1.8.

Den räddar många situationer där ljuset är lite skumt och ger fina skarpa bilder.

Zoom objektivens svaghet är just att de är ljussvaga, eller hur?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar