** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

D200+70-200 och TC-17E II

Produkter
(logga in för att koppla)

Dragonfly

Aktiv medlem
Jag har D200+70-200 och TC-17E II
Måste fråga hur era bilder blir med den kombinationen när ni fotar på ISO 320 eller högre,
Själv blir mina bilder kassa, bara en massa brus och dålig skärpa.
Vet inte om jag har gjort något fel eller om det är fel på min utrustning.
Har sökt igenom forumet men inte hittat någon med liknande problemså kan någon vara bussig och hjälpa mej vore jag väldigt tacksam!

Mvh Kjelle.

Dragonfly skrev:
Jag har D200+70-200 och TC-17E II
Måste fråga hur era bilder blir med den kombinationen när ni fotar på ISO 320 eller högre,
Själv blir mina bilder kassa, bara en massa brus och dålig skärpa.
Vet inte om jag har gjort något fel eller om det är fel på min utrustning.
Har sökt igenom forumet men inte hittat någon med liknande problemså kan någon vara bussig och hjälpa mej vore jag väldigt tacksam!

Mvh Kjelle.
Jag känner inte igen problemet med Iso 320, tycker resultaten borde bestå upp till Iso 400. Men vad som är viktigt är dock stativet, alternativt snabba tider. Utsnittet blir motsvarande 510 mm vilket kräver sin man för skarpa resultat. Enligt mina erfarenheter blir det dock en liten kvalitetsförsämring med konverter. Glömde tillägga att jag har exakt den kombinationen som du har, men precis fått konvertern såld pga litet användande.

Tack paul för ditt svar!
Jag fotar oftast med ett rejält enbent eller ett vanligt stativ men det märks ingen skildnad jag höjer iso talet för att få snabbare tider.

Dragonfly skrev:
Ja det finns Dajo men fotar mest med raw. men mailar gärna!

Fixa en .jpg av den och lägg upp ett utsnitt i 100% där skärpan ligger.

Olika personer har ju som bekant olika referensramar på vad som är bra och inte.

Har du ingen bild på typ 1/250s och bländare 5.6?

Motsvarande 510mm och 1/80 kräver ett rejält stativ.

Jag har precis beställt 70-200 2.8VR och ett TC-17II

är detta något problem som man ofta få reller?.
jag skall fota motorcyklar och bilar på bana..

Dragonfly skrev:
Kan inte ni lägga upp någon bild så jag har nått att jämföra med?
Här kommer en 100 crop tagen på zoomens 272 mm med konverter. Iso 250 bländare 4,8 (full öppning) slutartid 1/750. Lite bättre än din bild men lägre iso antar jag. Hoppas det kan vara till någon hjälp.

Bilagor

• snapshots 002 kopiera.jpg
    snapshots 002 kopiera.jpg
    91.6 KB · Visningar: 190
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar