Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D 70s minneskortsproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Hej alla forumvänner. Jag har uppmärksammat att när jag lagt över bilder på datorn från minneskortet så tycks bilderna försvinna från kortet. Ändå indikerar kameran samma antal bilder minus som jag har kvar att fota upp innan kortet är fullt. När jag söker efter bilderna så säger kameran att inga bilder finns på mappen. När jag sen formaterar kortet så kommer fullt antal bildplatser tillbaka. Lite skumt tycker jag, om bilder finns lagrade på kortet bör man ju kunna titta på de.

JAg brukar alltid kopiera bilderna fråm minnes kortet till datorn via kortläsare, på så sätt så riskerar jag inte att radera bilder eller förlora dom i flytten! När jag sen vet att bilderna finns i datorn så sätter jag tillbaka kortet i kameran och formaterar det!

/B

Om man kör mass-storage och öppnar bilderna direkt i kameran med vissa program så kan det knasa. Kopierar man bara över dem har jag aldrig haft några problem.

Märkte detta när jag flyttade cfkortet till min ipaq för att kolla på bilder och sedan tillbaka till kameran...

Kör normalt med kortläsare och formatterar i kameran, precis som Bengt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto