ANNONS
Annons

Död 5d Mark iii

Produkter
(logga in för att koppla)

Torbjörn Andersson

Aktiv medlem
Hej alla.

Tyvärr så är jag en klant :) När jag hade bokning i studion i onsdags och jag testade ljussättningen så slutade det lilla hjulet att fungera ( tex för att ställa in iso, zooma m.m.) lite stressad så testade jag lite saker för att sedan ladda hem fairmwaren igen och ladda in den i kameran för att se om det skulle lösa problemet.

Missade helt att ställa om till P - läge (stod i M ) och kameran dog...

Har testat att ta ut bägge batterierna ( både org samt interna silver för klocka m.m. ) men detta funkar inte heller och kameran är fortfarande död.

Har även försökt att koppla in kameran till datorn för att försöka öppna den i EOS utility men utiliti känner inte av att kameran är inkopplad.

Någon som har något råd hur man kan lösa detta?

Mvh Torbjörn

Minneskort

Ta ut minneskortet! Sätt i originalbatteriet och starta kameran. Händer det något?

Hej alla.

Tyvärr så är jag en klant :) När jag hade bokning i studion i onsdags och jag testade ljussättningen så slutade det lilla hjulet att fungera ( tex för att ställa in iso, zooma m.m.) lite stressad så testade jag lite saker för att sedan ladda hem fairmwaren igen och ladda in den i kameran för att se om det skulle lösa problemet.

Missade helt att ställa om till P - läge (stod i M ) och kameran dog...

Har testat att ta ut bägge batterierna ( både org samt interna silver för klocka m.m. ) men detta funkar inte heller och kameran är fortfarande död.

Har även försökt att koppla in kameran till datorn för att försöka öppna den i EOS utility men utiliti känner inte av att kameran är inkopplad.

Någon som har något råd hur man kan lösa detta?

Mvh Torbjörn

Du råkar inte ha ett eye-fi kort i kameran? har hört att fler har haft död kameraproblem med firmw-update med ett sådant i. ur med kortet sedan har det hoppat igång.

Du råkar inte ha ett eye-fi kort i kameran? har hört att fler har haft död kameraproblem med firmw-update med ett sådant i. ur med kortet sedan har det hoppat igång.

Hej.

Stämmer bra. Jag hade faktiskt ett eye-fi kort med firmw på... ska testa lägga över firmw på cf istället och starta kameran.

Hoppas det funkar.

Tackar.

Problemet fixat.

Tog ut bägge batterierna (i ca 2 timmar) + bort med eye fi kort, bort med batterigrepp.

La sedan in firmw på CF satte kameran på P och startade.

Nu hoppade den igång och uppdaterade firmw (samma som jag hade tidigare) och "lilla" ratten fungera igen...

Problemet fixat.

Tog ut bägge batterierna (i ca 2 timmar) + bort med eye fi kort, bort med batterigrepp.

La sedan in firmw på CF satte kameran på P och startade.

Nu hoppade den igång och uppdaterade firmw (samma som jag hade tidigare) och "lilla" ratten fungera igen...

Gött... alltid skönt med upplivning =o)

Skönt att det löste sig!

Men vad är detta med P-läget du pratar om? Har aldrig hört att det skall spela någon roll vilket läge kameran står i när man uppdaterar FW etc? Har jag missat nåt?

Angående att man ska vara i P-läget så står det i dokumentet till uppgraderingen följande:

"4 - Rotate the Mode Dial to select <P> mode (or one of the other modes in the creative zone)"

men detta är inget som jag själv har tänkt på innan....

Skönt att det löste sig!

Men vad är detta med P-läget du pratar om? Har aldrig hört att det skall spela någon roll vilket läge kameran står i när man uppdaterar FW etc? Har jag missat nåt?
Testa att göra en uppdatering i auto-läget. Jag tror du finner det en aning svårt.

Angående att man ska vara i P-läget så står det i dokumentet till uppgraderingen följande:

"4 - Rotate the Mode Dial to select <P> mode (or one of the other modes in the creative zone)"

men detta är inget som jag själv har tänkt på innan....

Jag förstår. "Creative zone" är i princip alla lägen som inte är autoläge (dvs P, M, Av, TV) så enligt detta kan du stå i vilket som helst av dessa lägen. Dock ej auto. Alltså inget problem att uppdatera FW från läge M.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar