Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Död 300D.....

Produkter
(logga in för att koppla)

sackelman

Avslutat medlemskap
Hjälp...

Min 300D är tvärdöd...
Startar inte alls.
Lade av när brorsan lånade den, kan tyvärr inte anklaga honom för ovarsamhet... Det var rätt kallt dagen då han fotade (Lucia), men känns inte som om kameran skall ha problem med det, har fotat svenska rallyt två år med den så.

Finns det några enkla standardfel jag inte har tänkt på??

Och nästa fråga, var lämnar jag in den för felsökning ??

Jag har fotat med min 300D i -25 och det har inte varit något problem.

Du lämnar väl enklast in den där du köpte den, då kan de skicka den på garantirep eller service.

Köpte den på cyberphoto.se, så att svänga förbi och lämna in den är väl inte det enklaste ;)
Men jag får ringa dem och höra.

Lägesrapport?

Hur har det gått för dig Stefan? Samma sak hände nämligen mig nere i Italien nu vecka åtta... Fotade inne i lägenheten på morgonen, packade ner den i ryggan och åkte skidor kanske en timma i -5 grader och när jag tar upp den är den stendöd. Har testat med olika batterier (fulladdade så klart), med/utan batterigrepp och allt vad jag kunnat komma på. Köpte min på Inwarehouse ungefär oktober -04. Användes ihop med kit-optiken.

Är det fler som har drabbats av det här?

/Niklas

Nej, kameran fungerar inte....
Har ej heller lämnat in den, det har ej blivit av.

Återkom gärna om du hittar någon lösning.

// Stefan

Jag ringde helt sonika Canon, fick ett referensnummer att använda vid lagning hos någon av deras auktoriserade serviceverkstäder. Eftersom jag passerar en sådan i bil i morgon dumpar jag den där. Återkommer med resultat.

Jajemän, kameran är tillbaka från dödsriket! Det som var fel var att DC-DC-delen lagt av helt och hållet. Otroligt bra service på Stockholms Centralcervice! Jag lämnade in den dag 1 kl. 16, dag 2 kl. 10 ringde det en kille som undrade angående garanti etc. och gav ett prisförslag (1900:- ink. moms för er som inte har garanti) och senare samma dag kunde jag hämta upp den!

Lycka till med din döda 300D, min har återuppstått!!

/ Niklas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar