PMD
Aktiv medlem
Inte ens med manuell fokusering?Hoppsan, då är det garanterat något större fel, för 1,5 meter fokuseringsavstånd har jag aldrig haft på det här.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte ens med manuell fokusering?Hoppsan, då är det garanterat något större fel, för 1,5 meter fokuseringsavstånd har jag aldrig haft på det här.
Inte ens med manuell fokusering?
Om du använder ett UV-filter kan det vara problemet. En del filter är förödande för skärpan på långt avstånd och lång brännvidd.
Det borde inte vara så. Jag tänkte om du hade börjat använda eller bytt filter på senaste tiden. Ska bli spännande att höra om du ser någon skillnad med och utan filter.Jag ska testa att ta bort det. Är det sådant som kan komma över tid?
Har du kommit ihåg att ställa om kameran till manuell fokusering? På en del m4/3-kameror gör man det i menysystemet. (På en Olympuskamera kan man göra det i "Super Control Panel").Nej. Aldrig. Som sagt, det här satt på min extra kamera när jag köpte den begagnad. Den kan ju ha varit i backen innan. Men nej, fokuseringsavstånd på 1,5 meter har det aldrig varit.