Annons

Dåliga poster i forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

Zewrak

Aktiv medlem
Jag tycker att forumet behöver delas upp i två grupper. Ett mjukstart och ett gnällforum, så att de som ägnar sig åt riktigt gnäll slipper läsa och skriva i forum för de som inte riktigt kan gnälla ordentligt.

Varje dag ser jag oseriösa trådar som frågar om allehanda saker så som hur en kamera fungerar och olika fototekniska frågor överöser forumet. Ibland blir man ju tvungen att bläddra till sida tre innan man hittar en riktigt gnällig tråd.

Mitt förslag är som följer, skapa ett separat forum för alla nybörjare, som fortsätter att fråga om fotografering. Där de som inte riktigt känner sig mogna att slänga sig in i debatter om hur långa snören är, vilken frukt som är bäst, äpplen eller apelsiner etc.

Och sen ett lite mer proffsigt forum, där man kan diskutera kvalitet på bildpooler, vilken kamera som är bäst, lagöverträdelser i form av skatte- och tullsmitning och så vidare på ett konstruktivt och givande sätt.

Det finns riktigt kunniga forumfolk här på fotosidan, som kan diskutera, gnälla, bråka och trötta ut vilken vägg som helst här på fotosidan och jag tycker det är dags att de får sin plats. Ett bra exempel är de sista fem sidorna i tråden "Dåliga bilder.". Där man kan se hur proffsen ordentligt briljerar, de måste lyftas fram i dessa hav av trådar om slutare, bländare och vad det nu kan vara.

Annars ser jag ingen anledning att förnya mitt medlemskap, jag känner mig förtryckt.

Jag missade visst vilket forum de där snör och äppel debattörerna skulle hålla hus, kanske ett förtydligande?

För de, snör o äppel, var ju inte välkomna ibland nybörjarna och det står inget om dem i beskrivningen av proffsforumet.

Man blir lite orolig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar