Hei Andreas, Niklas & andre fotosidan venner,
jeg håper att det er ok hvis jeg gir en statement fra Japan Photo også uten att det blir tatt som pur snikreklame....
* det stemmer att Japan Photo selger på tiden EU-modeller fra Nikon. Det stemmer IKKE att det gjelder noen andre garantibestemmelser for denne modeller. Vi sender det til samme service som Nikon Sverige og kamerane blir akkurat behandlet på samme måte og med samme leveringstider. Hvis det tar langt tid med reparasjon, så er det servicebedriften som Nikon har valgt som er for langsåmt. Dette beklager vi selvfølgelig på det sterkeste men som sagt så er det da samme for andre Nikon eier.
* EU-import gjelder BARE Nikon, vi har veldig gode relasjoner med alle andre nordiske leverandører
* Japan Photo er ett bedrift som omsetter fotovarer for over ett halv milliard (!) Kroner og vi er ikke noe useriøst "garagebedrift".
* Det stemmer att vi har hatt store utfordringer med kundeservice i perioden fra desember 2008 til og med Februar 2009, både i Sverige og Norge. Vi hadde enn vekst som vi ikke trodde att det var mulig (vi har vokset i Sverige med over 200% hver eneste måned siden oktober 08 - midt i finanskrise. Vi trodde att vi ikke kunne ansatte flere kundeservice medearbeider i finanskrise, men det var helt feil. Vi har nå ansatt mange nye kolleger (webbutikken har vokset fra 3 til 12 ansatte de siste 12 måneder) og jeg håper att kundene kan bekrefter att servicen har blitt drastisk bedre de siste to måneder. Jeg legger meg helt flat att det har tatt så lenge før vi har reagert, der er ingen annet ansvårlig for denne feil som meg. Våre (for få) medearbeider har bokstavelig jobbet dagen rund, men det var bare for mye i denne periode.
* vi har enn veldig åpent policy i Japan Photo, vi har ingen hemligheter og hvis der er noe som har gitt galt så tar jeg gjerne imot disse klager og skal rydde op med enn gang. Hvis kundeservice ikke svarer i god nok tid (skulle ikke skjer igjen) så tar jeg personlig e-post (
[email protected]), eller telefonisk (mobil 0047-47379858) beskjed imot, også på kvellen eller i helgen. Jeg leser ikke forum hele tiden, men hvis noen gjør meg oppmerksam, så svarer jeg gjerne i forum også.
Har enn veldig god helg alle sammen
Stephan Stein
Verkstellende direktør Japan Photo Sverige AB
Administrerende direktør Japan Photo Holding Norge AS