gaisaren gbg
Aktiv medlem
Jag har nu lämnat tillbaka min sony a35 efter att jag hade otur att få (förmodligen ett måndagsexemplar) av sonyn då den hade mycket oskärpa vid sidorna. I mitt tidigare inlägg så skrev jag om detta fenomen. Men nu när jag går in och tittar på cyberfotos hemsida för testet på denna kameran (iso tals testen) så längs ner på vänster sida på robin hood korten är det mycket oskärpa.
Sonyn nex 5 visar ännu mer oskärpa på samma test. Undrar nu om det är något fel på dessa kameror.
Jag gick även in och kollade runt på andra kameror och dom allra flesta var klart mycket skarpare. Ta ex panasonics modeller dmc g3 dmc gf3 som visade sig ha knivskarp bild ända ut i hörnen.
Undrar verkligen om det skall vara så dålig kantskärpa på sony a35 sony nex5.
Nex 5 är så suddig som min a35 var vid nedre vänstra hörn. Vad är problemet med dessa kameror.
Hälsningar gaisaren.
Sonyn nex 5 visar ännu mer oskärpa på samma test. Undrar nu om det är något fel på dessa kameror.
Jag gick även in och kollade runt på andra kameror och dom allra flesta var klart mycket skarpare. Ta ex panasonics modeller dmc g3 dmc gf3 som visade sig ha knivskarp bild ända ut i hörnen.
Undrar verkligen om det skall vara så dålig kantskärpa på sony a35 sony nex5.
Nex 5 är så suddig som min a35 var vid nedre vänstra hörn. Vad är problemet med dessa kameror.
Hälsningar gaisaren.