Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cyber har testat 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
Det bästa med Cyberfoto är att de inte är vidare bra fotografer och jag hoppas de aldrig blir bra. Bra fotografer kan oftast få den sämsta kameran att göra bra bilder men de som inte är bra visar vad kameran går för.

Jag tittar på mörka områden, där bilden har överexponerat och i kontraster mellan träd och himmel samt på ytor med jämna färger.

På 20D ser jag knappast nått som jag brukat titta efter och det verkar som den gör otroligt bra bilder.

Dock saknar jag brus tester på alla befintliga ISO tal, men det får man nog läsa och se på utländska sidor då svenskar verkar vara lite skrptiska mot liknande tester.

Synd att min ekonomi inte når fram till 20D :-(
 
Detta har inte med denna topicen att gøra, men , ær mitt tamron 28-75 tillrækligt skarp før 20d'n?

Får jag ut 100% av kamerans kapacitet, blir næmligen lite osæker.
 
Nej det är den inte, man behöver skarp optik för att teckna ordentligt på 8 mp.

1. optikoskärpa
2. motivoskärpa/rörelseoskärpa
3. mediaoskärpa
 
ok, enligt vældigt många duktiga fotografer så ska tamrons 28-75 næstan vara lika skarp som canons L optik, och vara "perfekt" till digitala slr'r.


Detta var inte kul att høra
 
ja den har iofs "low dispertion"-glas men jag tror inte det når fram till riktig florit eller keramiskt glas. inga kameratester ska göras med piratgluggar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.