Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

cursor, CS4

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som kan hjälpa mig?

När jag använder penseln förblir min yttermarkering på min cursor inte en sluten cirkel, det blir en bruten cirkelbåge som blir mindre och mindre ju större penseln blir. När jag använder stora penslar försvinner även hårkorset som markerar penselns mitt. Går det att göra någon inställning så utkanten på penseln förblir en sluten cirkel även på stora penslar?

Jag använder cursorinställning
normal brushtip
och
show haircross in brushtip


Jag har härjat en del i cursormenyn men får inte rätt på det!

Vänligen från
/Dick
 
Har samma problem på min dator med cs4. Verkar som det har att göra med openGL stödet som numera finns i PS. Som jag har fattat det så är det datorer med nvidia grafikkort som drabbas av detta.

Jag har inte lyckats fixa det på min men vissa har fått bort problemet genom att ta hem nyare drivrutiner till grafikkortet eller genom att avmarkera stödet för openGL i photoshps inställningar.

Hittade nyss en tråd som hänvisar till en registerfil som man kan prova att köra, vet dock inte exakt vad denna fil gör så det är på egen risk :).
http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=144763

Hoppas du kan få det att funka och om du hittar ytterligare lösningsförslag så posta gärna.

//Martin
 
Tack!

Jag har ett nvidia geforce 6200TC, när jag uppdaterade drivrutinen till version 190.62 försvann mitt problem. Den extremt störiga ofullständiga cursormarkeringen är nu borta. Cirkeln är sluten!

Stort tack för hjälpen Martin och jag hoppas du får rätt på ditt problem också.
/Dick
 
Vad bra du fick ordning på det!

Provade nyss att uppdatera till senaste drivisarna och det löste sig på min dator också. Har tidigare dragit mig för detta eftersom allternativet för att slå ut video på fullskärm på tv-ut:en försvinner med senare drivrutiner men det känns som en ok tradeoff nu när det fungerar.

//Martin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.